وزیر صنعت، معدن و تجارت از مقاومت برخی دامداری‌ها برای کاهش قیمت شیر خبر داد و گفت: تلاش یک ماهه دولت برای کاهش قیمت‌ها اثرات خوبی داشته است.
کد خبر: ۴۷۷۵۶۱

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره نتیجه یک ماه تلاش دولت برای کنترل بازار و جلوگیری از گرانفروشی و کم‌فروشی اظهار کرد: باید توجه داشت که اگر تولیدکننده‌ای افزایش هزینه تمام شده را در قیمت کالا اعمال کند، ما به او گرانفروش نمی‌گوییم؛ زیرا عوامل هزینه تمام شده در اقتصاد کلان افزایش پیدا کرده است. بنابراین کنترل عوامل هزینه تمام شده مدیریت خاص خود را می‌طلبد و باید از طریق سیاست‌گذاری در بانک مرکزی، مدیریت منابع پولی کشور و نقدینگی این قضیه را ساماندهی و مدیریت کرد. به همین دلیل برخی از نارضایتی‌ها که مردم یا رسانه‌ها در چند وقت اخیر ابراز می‌کنند، ناشی از سیستم توزیع یا اصناف نیست.

وی افزود: اما آنچه که در سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و در وزارت صنعت، معدن و تجارت با آن برخورد می‌شود، مبارزه با گرانفروشی است. یعنی اگر کالایی در کارخانه بیش از قیمت واقعی قیمت گذاری شود یا در نظام توزیع بیش از قیمتی که روی آن حک شده، فروخته شود، با این قضیه برخورد می‌شود.غضنفری تاکید کرد: در تعامل با کارخانجات؛ آن بخشی از افزایش قیمت که ناشی از گرانی مواد اولیه باشد، درواقع گرانی پارامترهای اقتصاد کلان را می‌پذیریم، اما آن بخشی که توجیه ندارد و از جنس گرانفروشی است، با آن مقابله می‌کنیم، لذا روند کنترل بازار همچنان ادامه پیدا می‌کند.وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در مورد شیر هم تعداد محدودی از دامداری‌ها هنوز علوفه، کنجاله، جو و ذرتی که ما به قیمت ارزان‌تر برای آنها آماده کرده‌ایم، تحویل نگرفته‌اند، بنابراین مقاومتی دارند که قیمت شیر را پایین نیاورند و در نهایت ممکن است قیمت برخی از کالاها به قیمت اسفندماه بازنگشته باشد، اما روند تامین مواد اولیه را بشدت دنبال می‌کنیم. وی افزود: مواد اولیه مورد نیاز تمام دامداری‌ها و مرغداری‌هایی که خوراک ارزان نیاز داشته باشند، تامین می‌شود تا هم مرغ و شیر به قیمتی که توافق کرده‌ایم، برگردد.غضنفری تصریح کرد: تلاش یک ماهه دولت برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی اثرات خوبی داشت و موجب افزایش امید مردم برای کاهش قیمت کالاها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها