مجلس هشتم دقایقی قبل به کار خود پایان داد اما مراسم اختتامیه مجلس حاشیه های جالبی داشت.
کد خبر: ۴۷۵۶۵۸

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار جام جم آنلاین، مجلس هشتم از هفتم خرداد 1387 با 290 نماینده کار خود را آغاز کرد اما در حالی پایان پذیرفت که 284 نماینده داشت.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز که بعد از آغاز به کار مجلس به عنوان معاون پارلمانی رییس جمهور منصوب شد و حمیدرضا حاجی بابایی نیز به وزارت آموزش و پرورش رسید اما در این میان، چهار نماینده نیز دارفانی را وداع گفتند.

محمدحسین حیدریان نماینده مردم سنقر و کلیایی که کمتر از یک ماه نماینده مجلس بود در ششم تیر 1387 دارفانی را وداع گفت. بعد از آن مجلس محمدعلی حیاتی نماینده لامرد را از دست داد و سپس محمدرضا فاکر نماینده مشهد و حسین اسلامی نماینده ساوه از جمله نمایندگانی بودند که دارفانی را وداع گفتند.

در لحظات پایانی مجلس هشتم عکس چهار نماینده فقید از طریق صفحات نمایشگر مجلس در معرض دید نمایندگان قرار گرفت.

علی لاریجانی در مراسم اختتامیه مجلس هشتم ضمن دادن لوح تقدیر با همه نمایندگان خداحافظی کرد.

نمایندگان پس از پایان جلسه علنی در کنار درب پارلمان ایستاده و عکس یادگاری گرفتند.

 سالروز آزادی خرمشهر مصادف با پایان مجلس هشتم شد به همین مناسبت در ابتدای جلسه علنی از برخی از فرمانده هان ارتش و سپاه تقدیر بعمل آمد.

شوخی های لاریجانی با نمایندگان نیز در آخرین جلسه مجلس پایان نیافت و این شوخی ها بعضا با کنایه های نیش دار هم همراه بود به خصوص زمانی که جمعی از نمایندگان در گوشه ای از صحن مجلس در حال گرفتن عکس یادگاری بودند، لاریجانی خطاب به آنها گفت: ظاهرا در آنجا نمایندگانی که از فراکسیون های مختلفی هستند، تجمع کردند.این نمایندگان از فراکسیون اصلاح طلبان و جبهه پایداری هستند. این نمایندگان چگونه با هم به وحدت رسیدند.

هنگامی که باهنر نیز به جمع این نمایندگان اضافه شد، لاریجانی خطاب به باهنر گفت: ظاهرا جنس نایب رییس ما هم زیاد جور نیست.

محمدتقی رهبر نماینده اصفهان که رییس سنی مجلس هشتم بود و این مجلس با نطق وی آغاز به کار کرد امروز نیز با نطق همین نماینده به کار خود پایان داد و در واقع رهبر آخرین ناطق مجلس هشتم هم بود.

سید حسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس که آخرین رییس کمیسیون تخصصی مجلس بود از نوبت خود برای ارائه گزارش در صحن مجلس انتقاد داشت .

او وقتی در جایگاه قرار گرفت خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: اگر به ترتیب حروف الفبا از روسای کمیسیون های تخصصی می خواستید تا در صحن مجلس حاضر شوند نام من میانه بود و اگر از آخر هم روسای کمیسیون ها را صدا می کردید باز هم نام من در میانه بود اصلا من نماینده میانه هستم در هر حال من میانه بودم چرا من آخرین نفر شدم.

هنگامی که ابراهیم نکونام رییس کمیسیون  اصل نود گزارش عملکرد این کمیسیون را ارائه می کرد از طریق صفحات نمایشگر مجلس عکس محمدرضا فاکر رییس و حسین اسلامی نایب رییس سابق این کمیسیون به نمایش درآمد.

هنگامی که علی اکبر آقایی رییس کمیسیون عمران مجلس برای ارائه گزارش پشت تریبون قرار گرفت لاریجانی خطاب به وی گفت: آقای «آقایی»، آقایی می کند و به جای پنج دقیقه، دو دقیقه نطق خواهد کرد اما وقتی نطق این رییس کمیسیون طولانی شد لاریجانی خطاب به وی گفت: آقایی کنید و تمام کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها