بسیاری از کسانی که برای خرید این خودرو ثبت نام کرده‌اند بلاتکلیف مانده‌اند

توقف شماره‌گذاری وانت پیکان با وجود تاییدیه استاندارد

دبیر انجمن خودروسازان گفت: از ابتدای امسال شماره‌گذاری خودروی وانت پیکان به‌رغم ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس مبنی بر استاندارد ‌بودن این خودرو، متوقف شده است.
کد خبر: ۴۷۲۷۳۴

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اواسط سال گذشته به دنبال ابلاغیه سازمان ملی استاندارد ایران به پلیس، شماره‌گذاری خودروی وانت‌ پیکان متوقف شد.

وی با بیان این‌که در آن زمان ایران ‌خودرو توانست با ارائه‌ تعهد نسبت به تکمیل استاندارد‌های وانت پیکان، مصوبه‌ هیات دولت را برای ادامه شماره‌گذاری این خودرو اخذ کند، خاطرنشان کرد: به این ترتیب دولت تصویب کرد شماره‌گذاری وانت ‌پیکان تا پایان سال 1390 ادامه یابد و از ابتدای سال 1391 نیز شماره‌گذاری آن منوط به تایید استاندارد‌های مربوط از سوی سازمان ملی استاندارد ایران ‌شد. دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: در این میان اواخر سال گذشته سازمان ملی استاندارد ایران‌ تمام استانداردهای این خودرو را تایید کرده و ابلاغیه شماره‌گذاری آن نیز اواخر اسفند ‌ از سوی معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به پلیس ابلاغ شد.

وی افزود: با این حال به‌‌رغم ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و با گذشت حدود 50 روز از صدور این ابلاغیه، شماره‌گذاری وانت پیکان همچنان متوقف بوده و پلیس اقدامی در این زمینه انجام نداده است. نعمت‌بخش با بیان این‌که توقف شماره‌گذاری وانت ‌پیکان درحالی است که تعداد زیادی از مردم برای خرید این خودرو ثبت‌ نام کرده و در انتظار دریافت آن هستند، تصریح کرد: وانت‌ پیکان خودرو ی کار بوده و حتی یک روز تاخیر در تحویل آن نیز موجب ایجاد اخلال در معیشت خریداران ـ که معمولا از اقشار آسیب‌پذیر هم هستند ـ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها