از روز 29 فروردین تاکنون 1700 اسیر فلسطینی در اعتراض به شرایط بد زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند

اعتصاب اسرای فلسطینی در شرایط هشدار

در حالی که بیش از 1700 اسیر فلسطینی همچنان به اعتصاب غذای خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند، پزشکان بدون‌مرز درباره وضعیت جسمانی تعدادی از این اسرا هشدار داده‌اند. آنان از 17 آوریل ( 29 فروردین) به علت شرایط نامساعد زندان‌های این رژیم دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
کد خبر: ۴۷۰۹۲۳

به گزارش فارس، شبکه الجزیره در گزارشی از وضعیت بد زندانیان فلسطینی با اشاره به مشکلات عدیده فلسطینی‌ها تاکید کرد زندانیانی که در انفرادی هستند شرایط وحشتناکی دارند و از هرگونه ملاقات با خانواده خود محروم هستند. بنابراین گزارش، بیش از 4700 نفر در زندان هستند که 19 نفر از این زندانیان به انفرادی منتقل شده‌اند و به طور کامل هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند و حتی از حق داشتن وکیل هم محروم هستند. الجزیره می‌افزاید: اکثر زندانیان از مناطق نابلس، طولکرم، رام‌الله، بیت‌لحم و نوار غزه هستند و با وجود تلاش تل‌آویو برای قطع کردن ارتباط این اسرا با بیرون، گزارش‌های منتشر شده و نامه‌های ارسال شده توسط این زندانیان نشان می‌دهد وضعیت جاری در زندان‌ها چگونه است.

در همین رابطه، خبرگزاری آناتولی به نقل از عیسی کاراکی که از او به عنوان مسوول اسیران فلسطینی نام برد، نوشت: احتمال مرگ اسیران فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، بسیار زیاد است. به گزارش ایرنا، کاراکی گفت: وضعیت جسمانی اسیران فلسطینی که در اعتراض به شرایط سخت و غیرانسانی زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، هر روز وخیم‌تر می‌شود. وی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی احمد سعدات، رهبر جبهه رهایی‌بخش فلسطین اظهار کرد: وضعیت فیزیکی سعدات که در پی گرفتن «روزه مرگ» به بیمارستان نظامی در اسرائیل منتقل شده، نگران‌کننده است. وی خواستار بررسی وضعیت اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد.

هشدار گروه‌های فلسطینی

روز گذشته جنبش جهاد اسلامی فلسطین با توجه به وضعیت اسرای زندانی هشدار داد و گفت: در صورتی که حتی یکی از اسیران فلسطینی یاد شده جان خود را از دست بدهد، اسرائیل تاوان سنگینی را پرداخت خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی العالم، این جنبش با انتشار بیانیه‌ای که شیخ خضر حبیب در جریان کنفرانس مطبوعاتی آن را قرائت کرد، از جامعه بین‌الملل خواست تا پیش از این‌که توافق آرام‌سازی اوضاع موسوم به آتش‌بس از بین برود برای آزادی بلال ذیاب و ثائر حلاحله دست به تحرکات فوری بزند. در این بیانیه آمده است: «توافقی که از مبارزان ما حمایت نکند و موجب نجات جان ثائر و بلال نگردد، ارزشی ندارد و دشمن صهیونیستی باید عمق پیام را درک کند.» این جنبش تاکید کرد: «رژیم اشغالگر قدس مسوول کامل سلامتی اسراست و هرگونه تحولی که زندگی آنان را به خطر بیندازد موجب تشدید اقدامات اعتراض‌آمیز خواهد شد.»

از سوی دیگر مقامات جنبش حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت مصر و سازمان کنفرانس اسلامی نیز با اظهارات خود یا صدور بیانیه‌هایی جداگانه اتخاذ تدابیر فوری برای نجات بلال ذیاب و ثائر حلاحله 2 نفر از اسیران فلسطینی را که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خواستار شدند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، موضوع اسرای فلسطینی را به سازمان ملل خواهد برد.

در همین رابطه اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر منتخب فلسطین با اشاره به رنج‌ها و مصایب اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالگران قدس، از مجامع جهانی خواست که اقدام جدی در این زمینه انجام دهند. به گزارش مهر، هنیه گفت: تلاش‌ها برای آزادی اسیران فلسطینی و پایان دادن به دردها و رنج‌های آنها باید جدی‌تر از قبل باشد. وی ضمن انتقاد از سکوت جامعه جهانی در قبال اسیران فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: نهادهای بین‌المللی باید حرکت موثری انجام و به سکوت شرم‌آور خود پایان دهند.

کمیته صهیونیستی

در پی وخیم شدن وضعیت زندانیان فلسطینی و ادامه اعتصاب غذای آنان، رژیم صهیونیستی برای رسیدگی به این وضعیت کمیته‌ای را تشکیل داد. به گزارش ایسنا، قدروه فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی با اعلام این خبر عنوان کرد: مسوولان زندان‌های اسرائیل به نمایندگان اسیران فلسطینی ابلاغ کرده‌اند که درخواست‌های این اسیران را با جدیت بررسی می‌کنند. وی افزود: مسوولان زندان‌های اسرائیل بزودی پاسخ خود را به این درخواست‌ها اعلام خواهند کرد. سیوان وایزمن یکی از مسوولان زندان‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرد: یک کمیته اسرائیلی قبل از شروع اعتصاب غذای اسیران فلسطینی تشکیل شده بود. منابع فلسطینی پیشتر از کشته شدن یکی از اسرای فلسطینی خبر داده بودند. قدروه با اعلام این خبر گفت: انتظار داریم روزهای سخت و وحشتناکی برای اسرای فلسطینی باشد. به گفته وی، اسرائیل با بی‌توجهی و اهمیت ندادن به سلامتی و زندگی اسرای فلسطینی، حیات تعداد زیادی از آنها را تهدید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها