چک برگشتی، سیر و سرکه، دست بالای دست، سایه سلطان، یکی بود یکی نبود، فراموشی و کلاه‌قرمزی از جمله مجموعه‌هایی است که در ایام عید پخش می‌شود

با سریال‌های شاد نوروزی، بهاری شوید

معمولا هر سال در میان ویژه‌برنامه‌های مختلف شبکه‌های سیما سریال‌های نوروزی در کانون توجهات بینندگان قرار می‌گیرند و گوی سبقت را از کارهای غیر نمایشی می‌ربایند. امسال هم به سنت سال‌های پیش شبکه‌های مختلف تلویزیونی با سریال‌هایی متنوع و جذاب به استقبال عید رفته‌اند.
کد خبر: ۴۶۳۸۰۲

چک برگشتی در شبکه یک نقد می‌شود

نام سیروس مقدم با سریال‌های نوروزی شبکه یک پیوند خورده است. به دنبال استقبال بینندگان از سریال موفق پایتخت در سال گذشته امسال هم مسوولان سیما ماموریت ساخت سریال نوروزی را به این کارگردان سپردند.

«چک برگشتی» براساس طرحی از محسن تنابنده کلید خورده است و سروش صحت و امیرحسین صفایی نویسنده فیلمنامه آن هستند. در این مجموعه تلویزیونی امیر جعفری، ریما رامین‌‌فر، هدایت هاشمی، هومن برق‌نورد، یوسف صیادی، علی صالحی، امیر حمیدزاده، احمد مهرانفر و بهاره رهنما ایفای نقش کرده‌اند. در سریال چک برگشتی امیر جعفری نقش جوانی به نام «لطیف» را ایفا می‌کند که بتازگی از زندان آزاد شده است و می‌خواهد برای امرار معاش، شغل تازه‌ای دست و پا کند، اما کسی حاضر نیست به خاطر سوءسابقه، به او کار بدهد.

این سریال به گفته مقدم یک داستان اجتماعی با رگه‌هایی از طنز است. هدایت هاشمی در نقش کریم مشرقی جلوی دوربین ظاهر شده است. مشرقی یک نامزد انتخاباتی است که برای رای آوردن در انتخابات تلاش می‌کند. بهاره رهنما در نقش رویا همسر لطیف بازی می‌کند. ریما رامین فر هم نقش اکرم خواهر لطیف را ایفا می‌کند.

این شبکه همچنین مجموعه‌های طنز «کسی خوابه» و «لبخند بی‌لهجه‌» را در این ایام پخش خواهد کرد.

قصه پیرزن‌های روستایی در سیر و سرکه

«سیر و سرکه» اوایل دی ماه در روستایی در اراک مقابل دوربین رفت و گروه وقت کافی برای رساندن این سریال به آنتن شبکه دو داشتند.

پری امیر حمزه در این سریال نقش تهمینه پیرزن ساده‌دل روستایی را بازی می‌کند که مجبور می‌شود برای دیدار فرزندش به خارج از کشور رود. آماده‌سازی مقدمات سفر، زندگی ساده پیرزن را دستخوش تغییراتی می‌کند. سعید پورصمیمی بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون از دیگر بازیگران اصلی سریال است که درنقش سلطان ظاهر خواهد شد. علاوه بر تهمینه در این سریال پیرزن‌های دوست‌داشتنی دیگری را خواهیم دید. در این سریال علی سلیمانی نقش کمال پسر سرور را بازی می‌کند. جوانی که مدت‌ها اسیر اعتیاد بوده و با تلاش‌های مادرش ترک کرده است.

سیر و سرکه در قالب طنز اجتماعی در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده و فیلمنامه آن را مجتبی خشک‌دامن براساس طرحی از غلامرضا رمضانی به نگارش در آورده است. محمود پاک‌نیت، آناهیتا اقبال‌نژاد، علی سلیمانی، ابراهیم‌ آبادی، پروین قائم‌مقامی، مه‌لقا باقری، بهاره مشیری، خاطره مسلمی و... از دیگر بازیگرانی هستند که در این پروژه بازی دارند. نکته جالب در این سریال این است که 25 بازیگر از بازیگران تئاتری استان مرکزی در این سریال حضور دارند. این شبکه همچنین مجموعه‌های «می‌ریم سفر» و «کلاه‌قرمزی» را با آنتن پخش خواهد سپرد.

شبکه سه دست بالای دست می‌گذارد

«دست بالای دست» عنوان سریالی است که شبکه سه برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته است.

این سریال داستان پسر فقیری را به تصویر می‌کشد که عاشق دختر پولداری شده و با کمک‌های گوناگون سعی می‌کند خود را پولدار نشان دهد که بتواند دختر را به چنگ آورد، از طرفی پدر دختر دچار مشکلات مالی و کاری زیادی شده و قصد مهاجرت دارد. پسر با کمک‌های گوناگون نهایتا دختر را عقد می‌کند و وکالت کاری از پدرزن می‌گیرد... پدر زن از کشور خارج می‌شود و پسر با مشکلات تنها می‌ماند و... .

دست بالای دست در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای به کارگردانی محسن یوسفی ساخته شده است. فیلمنامه این سریال را خشایار الوند نوشته و تهیه‌کنندگی‌اش را مجید مولایی به عهده داشته است.

جواد عزتی، یوسف تیموری، بهاره افشاری، رضا فیض‌نوروزی، هایده حائری، خشایار راد، فرشید زارعی‌فر، علیرضا جعفری، زهره مجابی، مجید مشیری، سعید پیردوست، آیدین خطایی، رویا افشار، فتحعلی اویسی، سمانه پاکدل، عباس محبوب و مریم سرمدیق ازجمله بازیگران این سریال هستند.

خشایار راد در این سریال نقش وکیلی به نام جابری را بازی می‌کند که وکالت مرد متمولی به نام زندی را به عهده دارد. عباس محبوب در نقش فروشنده یک فروشگاه دست دومی (تاناکورا) جلوی دوربین رفته است. بهاره افشاری نقش دختری در آستانه ازدواج به نام نوشین را بازی می‌کند. خواستگار این دختر پسری به نام سیامک (با بازی یوسف تیموری)‌ است.

قصه طنز یکی بود یکی نبود در شبکه 4

«یکی بود یکی نبود» به کارگردانی ابوالفضل احمدیان عنوان مجموعه نمایشی طنزی است که در ایام نوروز از شبکه 4 سیما روانه آنتن می‌شود.

تصویربرداری این مجموعه نمایشی در یک ساختمان قدیمی در تهران انجام گرفته است. این ساختمان، معروف به خانه فرهنگ گلشن است و به دلیل رفت و آمد مراجعان در هر قسمت ماجرایی حول موضوعی مشخص شکل می‌گیرد. در این ساختمان 10 بازیگر ثابت زندگی می‌کنند و هر بار دو یا سه مهمان وارد ساختمان می‌شوند و داستانی را با خود به همراه می‌آورند. این 10 نفر با هم همسایه هستند.

داستان‌های «یکی بود یکی نبود» حول محور مسائل فرهنگی و اجتماعی رخ می‌دهد. آپارتمان، ذهن زیبا، مردی که زیاد می‌دانست، سرگیجه، مامور ویژه، بودن یا نبودن، مردی برای تمام فصول و پدرخوانده عناوین برخی از قسمت‌های این مجموعه نمایشی است.

آرش نوذری، رضا پاپی، حسن تسعیری، محمود راسخ‌فر، مریم یوسف، هاله هماپور، مجید نظیمی، بهرام بهبهانی، داوود خیری و آیلار ریاضی ازجمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

کارگردان ستایش با فراموشی می‌آید

مجموعه تلویزیونی «فراموشی» به کارگردانی سعید سلطانی برای پخش در نوروز امسال از شبکه تهران تولید شده است. این سریال پیش از این «پدر ناخوانده» نام داشت. از نام سابق سریال می‌شد داستانش را هم حدس زد.

محمد کاسبی در این سریال طنز نقش مردی بازاری و ثروتمند به نام حاج نقی را دارد که به تنهایی در شهرستان روزگار می‌گذراند. او در آستانه نوروز، در انتظار دیدار فرزندانش است، اما هرچه منتظر می‌ماند خبری از آنان نمی‌شود. به همین دلیل حاج نقی که دلتنگ و نگران فرزندانش است، تصمیم می‌گیرد راهی پایتخت شود تا دیداری با آنان تازه کند. برگ برنده سریال نویسندگی و کارگردانی آن است. امیرمهدی ژوله نگارش متن‌ها را به عهده گرفته و سعید سلطانی کارگردان مجموعه است. بینندگان تلویزیونی سعید سلطانی را با سریال‌های پرمخاطبش مثل ستایش و پس از باران می‌شناسند. این سریال ابتدا در لوکیشنی حوالی منطقه اوین و هفت‌تیر مقابل دوربین رفت و عوامل گروه درمنطقه پامنار مستقر شدند. در مجموعه تلویزیونی «فراموشی»، محمد کاسبی، برزو ارجمند، مهران رجبی، رضا داوودنژاد، سحرجعفری جوزانی، فلامک جنیدی، محمد مهدوی، آتیه جاوید، الناز حبیبی نقش‌آفرینی می‌کنند.

سایه سلطان را در شبکه شما ببینید

سریال «سایه سلطان» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم در 3 دوره گذشته، حال و آینده روی می‌دهد و قرار است از شبکه تلویزیونی شما روی آنتن برود.

داستان این سریال که از تولیدات صداوسیمای مرکز اصفهان است، از جایی آغاز می‌شود که دختری فرانسوی با خیال این که اصلیتی ایرانی دارد در مقطع ۳۰ سال آینده ماجرایی را پیگیری می‌کند. ضمن این که شاهد زندگی شخصیتی تاریخی به نام ظل‌السلطان، پسر بزرگ ناصرالدین شاه و والی مستبد اصفهان نیز خواهیم بود و فضای ۱۲۰ سال پیش و سال‌های آینده را نیز در آن می‌بینیم. جایی که بشر به تکنولوژی‌های جالبی دست یافته است. بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان، بابک انصاری، اسماعیل موحدی بازیگران این سریال هستند.

مجموعه‌های «شکرپنیر» و «طبقه دوم» هم از این شبکه پخش می‌شود.

«جابر‌بن حیان»‌به شبکه قرآن می‌آید

مجموعه تلویزیونی «جابربن‌حیان» به کارگردانی جواد افشار هر شب ساعت 20 از شبکه قرآن پخش می‌شود. اکبر عبدی، حسن جوهرچی، عنایت بخشی و انوشیروان ارجمند بازیگران این سریال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها