سیده زهرا حسینی، راوی کتاب دا ـ از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ کشور ـ ‌در بیمارستان خاتم الانبیای تهران بستری شد. وی که از جانبازان دوران دفاع مقدس است، پیش از این نیز چند بار در بیمارستان خاتم‌الانبیا به دلیل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی بستری شده است.
کد خبر: ۴۶۱۷۶۶

سیده زهرا حسینی اصالتا از اقوام کرد ایرانی است که سال ۱۳۴۲ در عراق متولد و سال۱۳۴۷ همراه خانواده به ایران آمد و در خرمشهر ساکن شد. سیده زهرا حسینی در آغاز جنگ ایران و عراق 17 سال داشت و به دلیل قرار گرفتن در متن جنگ در فعالیت‌‌های مختلفی از جمله کفن و دفن شهدا، امدادگری، حمل مجروحان، تعمیر و آماده‌سازی سلاح، پخت و پز و توزیع امکانات حضور داشته و از همین رو خاطرات وی از جنگ، خاطراتی دست اول و جذاب است.

کتاب دا که روایت سیده زهرا حسینی از دوران دفاع مقدس است؛ از سوی سیده اعظم حسینی به رشته تحریر درآمد و از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسید. استقبال مخاطبان از این کتاب موجب شد تا کتاب‌دا بیش از 100 بار تجدید چاپ شود. کارگردان‌های صاحب‌نام زیادی خواهان ساختن فیلمی از روی این کتاب شدند که در نهایت ساخت مجموعه سریال دا بر اساس این کتاب به حوزه هنری رسید و همایون اسعدیان و منوچهر محمدی، مراحل پیش تولید این سریال را آغاز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها