دهیار روستای فرخ‌آباد استان ایلام گفت: جابه‌جایی این روستا که از سال 1385 در دستورکار قرار گرفته، نیازمند توجه ویژه مسوولان است. ‌به گزارش ایسنا، کاظم‌ الباج افزود: روستای فرخ‌آباد که طرح جابه‌جایی آن قرار بود تسریع یابد، هنوز با مشکلات جدی روبه‌روست که از آن جمله می‌توان به نبودن آب در مکان دوم تاسیس روستا اشاره کرد.
کد خبر: ۴۵۸۹۱۸

وی با بیان این‌که تاکنون برای احداث روستای جدید برای 25 خانوار از 60 خانوار متقاضی پروانه کار صادر شده است، تصریح کرد: صدور پروانه کار برای بقیه متقاضیان 125 خانواری در دستورکار نهادهای مربوط قرار دارد.

الباج اضافه کرد: آن دسته از اهالی روستا که شروع به ساخت و ساز کرده‌اند به دلیل نداشتن آب برای کار کردن در تنگنا قرار گرفته‌اند.

دهیار این روستای مرزی که روستای آنها به دلیل دارا بودن آب‌های اسیدی جابه‌جایی آن از چند سال پیش در دستورکار قرار گرفته است، گفت: به دلیل کمبود ریزش‌های جوی در سال جاری و خاکی بودن خیابان‌های آن کار ساخت و ساز با کندی پیش می‌رود که اگر برخی ادارات مانند آب و فاضلاب و بنیاد مسکن تمهیدات لازم را نیندیشند، این روستا در آستانه بحران قرار دارد.

الباج با بیان این که خشکسالی‌های اخیر، وضعیت اقتصادی اهالی روستا که متکی به کشاورزی است را با بحران مواجه کرده است، افزود: خود آنها حتی قادر به فراهم کردن مقدمات برای ساختن واحدهای مسکونی در محل جدید نیستند که یاری بیشتر بنیاد مسکن با نگاه ویژه را می‌طلبد.

اهالی این روستا در اصل عشایر کوچ‌رو بوده‌اند که در سال 72 بر اساس برنامه دولت اسکان یافته‌اند و هم‌اکنون نیز به علت بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، خسارات فراوانی به روستای فرخ‌آباد از توابع شهرستان دهلران وارد شده و مصوبه جابه‌جایی این روستا که در سال 1385 تصویب شده، تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها