درپی تظاهرات گسترده مردم غزه برای نجات یک زندانی فلسطینی که از 60 روز پیش تاکنون دست به اعتصاب غذا زده است، مقامات فرانسوی نیز از اسرائیل خواستند فورا او را آزاد کنند. به گزارش ایسنا، برنار والرو، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در سخنانی با درخواست از رژیم صهیونیستی برای آزاد کردن خضر عدنان، اسیر فلسطینی که بیش از 60 روز است اعتصاب غذا کرده است، گفت: ما امیدواریم اسرائیل درخصوص خضر عدنان یک تصمیم بشردوستانه بگیرد. والرو تاکید کرد کشورش موضوع عدنان را از نزدیک با مقامات اسرائیلی دنبال می‌کـند. از سوی دیگــــر صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین نیز عنوان کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از روسیه، چین، انگلیس و اتحادیه اروپا خواسته است برای نجات خضر عدنان وارد عمل شوند.
کد خبر: ۴۵۸۴۳۶

روز جمعه ساکنان نوار غزه با برگزاری تظاهرات، حمایت خود را از این اسیر فلسطینی اعلام کردند و گفتند او تنها با فتوای علمای مسلمان حاضر است اعتصاب غذای خود را بشکند. این گروه که از جمله هواداران جنبش جهاد اسلامی هستند بار دیگر حمایت خود را از خضر عدنان اعلام کردند. اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس نیز در این خصوص عنوان کرد: ما در حال رایزنی با مسوولان مصری برای پایان دادن به وضعیت ناگوار خضر عدنان هستیم.بر اساس گزارش پزشکان، شرایط جسمی خضر عدنان بسیار وخیم بوده و وی نمی‌تواند به دلیل اعتصاب غذا حرکت کند و خطر مرگ وی را تهدید می‌کند. خضر عدنان اسیر ۳۴ ساله فلسطینی ۲۷ آذرماه توسط رژیم صهیونیستی بازداشت اداری شده و از همان روز دستگیری تاکنون در اعتراض به این نوع بازداشت و وضعیت بد زندانیان در زندان‌های رژیم اشغالگر اعتصاب غذا کرده است.

این تحولات در حالی جریان دارد که روز گذشته یک مرکز حقوقی فلسطینی در گزارشی اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی سال گذشته حدود 114 فلسطینی ساکن نوار غزه از جمله 15 کودک و 2 زن را به شهادت رسانده‌اند. به گزارش فارس بر اساس گزارش مرکز حقوق بشر«المیزان» رژیم صهیونیستی در سال گذشته حدود 114 فلسطینی ساکن نوار غزه از جمله 15 کـــــودک و 2 زن را شهــــــید و 467 فلسطینی دیگر از جمله 120 کودک و 25 زن را در جریان عملیات‌های انجام شده در غزه زخمی کرده است.در این گزارش نقض حقوق بشر و اصول قوانین بین‌المللی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفته و آمده است: نیروهای رژیم اشغالگر 152 باب منزل مسکونی، 31 مرکز تجاری، 23 واحد صنعتی و 73 مورد تاسیسات عمومی را تخریب کرده‌اند.

بنابر این گزارش، صهیونیست‌ها سال گذشته به 23 دستگاه خودروی فلسطینی خسارت وارد آورده و 8410 متر مربع از زمین‌های کشاورزی فلسطینیان را خاکبرداری کرده‌اند.المیزان در گزارش خود آورده است نیروهای رژیم اشغالگر در سال گذشته 69 بار به ماهیگیران فلسطینی حمله ور شدند که در جریان این حملات 6 نفر از آنان زخمی شدند و نیز 7 قایق موتوری را مصادره و به وسایل ماهیگیری صیادان خسارت وارد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها