دستگاه‌های الکترونیکی ثبت جریمه رانندگی در تهران بیش از 80 درصد فراگیری داشته است

ثبت تخلفات رانندگان در گواهینامه‌های هوشمند

رئیس پلیس راهور ناجا از صدور بیش از یک و نیم میلیون گواهینامه جدید در سال جاری خبر داد و گفت: شمار قربانیان تصادفات رانندگی از 30 کشته در هر 10 هزار خودرو به 10 کشته کاهش یافت. سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا‌ افزود: این در حالی است که خودروهای فرسوده هنوز به طور کامل از سطح جاده‌های کشور جمع‌آوری نشده است.
کد خبر: ۴۵۸۲۰۳

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، هم‌اکنون خودروهایی با عمر 35 تا 40 سال نیز در جاده‌های کشور تردد می‌کنند.

وی بار دیگر با بیان این‌که از اول اسفندماه اجرای طرح پرداخت خسارت به تصادفات خسارتی سازشی به صورت آزمایشی در سطح شهر تهران به اجرا درخواهد آمد، اضافه کرد: تسهیل و سرعت در پرداخت خسارت از مهم‌ترین مصوبات این تفاهم‌نامه بود که مورد موافقت رئیس و مسوولان بیمه مرکزی قرار گرفته است.

مومنی با تاکید بر این‌که براساس قانون تردد خودروهای بدون بیمه‌نامه در جاده‌های کشور ممنوع شده است، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که مردم را بسیار رنج می‌داد این بود که ممکن بود پلیس در یک جاده بیابانی خودرویی بدون بیمه‌نامه را متوقف کند و آن خانواده از سفر خود باز بمانند که قرار شد متن قانون تصحیح و ساز و کاری اتخاذ شود تا در محل‌های نزدیک به پاسگاه‌های پلیس راه دفاتر بیمه حضور داشته باشند تا نداشتن بیمه‌نامه مانع از سفر افراد نشود.

وی با بیان این‌که مردم موظف به بیمه کردن خودرویشان هستند، تصریح کرد: ما نیز باید فرصت بیمه را برایشان فراهم کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این‌که بدون استفاده از زیرساخت‌های الکترونیک و تجهیزات مدرن ترافیکی نمی‌توان ترافیک را به سامان رساند، اضافه کرد: بخشی از این موضوع به پلیس بازمی‌گردد و بخش دیگری نیز به‌عهده نهادهای دیگر است که ما در حوزه مربوط به خودمان بسترهای لازم را برای این کار فراهم کردیم که یک نمونه‌اش افتتاح مرکز هوشمند کنترل ترافیک بود.

وی با بیان این‌که یک بحث دیگر نیز در این موضوع حذف قبض‌های جریمه کاغذی و جایگزینی جریمه‌های الکترونیکی برای بررسی سوابق رانندگان بود، گفت: استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی ثبت جریمه رانندگی در تهران بیش از 80 درصد فراگیری داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به بحث تبادل اطلاعات میان پلیس و شرکت‌های بیمه افزود: در گواهینامه‌های هوشمند، تمام سوابق مربوط به تخلفات راننده، نمرات منفی، داشتن بیمه‌نامه و... وی ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز ماموران بتوانند با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی خود، آن را بررسی کنند.

وی با بیان این‌که شرکت‌های بیمه باید بتوانند میان راننده پرخطر و کم‌خطر تمایز قائل شوند، درباره برچسب‌های بیمه نیز توضیح داد: شرکت‌های بیمه باید برچسب‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که قابل شناسایی از طریق سیستم کنترل ترافیک باشد.

سردار مومنی با بیان این‌که نمی‌توانیم تمامی خودروها را متوقف و از آنان بپرسیم که آیا بیمه‌نامه دارند یا خیر به ایسنا گفت: برچسب‌ها باید طوری باشند که با سیستم پلیس همخوانی داشته باشند که البته ما بستر آن را فراهم کرده‌ایم.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، به صورت دستی و سنتی نمی‌توان ترافیک را ساماندهی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها