رئیس هیأت ناظران اتحادیه عرب پس از مانع‌تراشی‌های این اتحادیه در مسیر فعالیت ناظران، استعفا کرد. به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، محمد الدابی استعفای خود را تقدیم نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب کرده است.
کد خبر: ۴۵۷۳۱۱

ناظران عرب در گزارش خود برخلاف انتظار برخی اعضای اتحادیه عرب، به اقدامات مسلحانه و خونبار عناصر مسلح و حمایت‌های خارجی از آنها و همچنین تلاش نیروهای امنیتی و ارتش سوریه برای مقابله با حملات آنها اشاره کرده بودند که این امر خوشایند این اتحادیه نبود. از سوی دیگر منابع آگاه در اتحادیه عرب دیروز اعلام کردند این اتحادیه تصمیم دارد با انحلال هیأت ناظران عرب، هیأتی بین‌المللی با نظارت کشورهای عربی تشکیل دهد.

در یک خبر دیگر اعلام شد عربستان سعودی اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه سوریه را به مجمع عمومی سازمان ملل تکذیب کرده است. به گزارش ایسنا، این در حالی است که منابع دیپلماتیک روز شنبه فاش کردند عربستان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه سوریه تنظیم و به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده است. دیروز همچنین 3 نشست جداگانه در قاهره برای بررسی اوضاع سوریه برگزار شد که عبارت بود از نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب، وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس و کمیته وزارتی اتحادیه عرب. هدف از این نشست‌ها، بحث و تبادل‌نظر درخصوص آخرین تحولات سوریه و اوضاع این کشور بود. هنوز گزارشی از نتایج این نشست‌ها منتشر نشده است.

در همین حال، ایمن الظواهری سرکرده شبکه تروریستی القاعده در یک نوار ویدئویی، افراد مسلح سوریه را به ادامه هرج و مرج و ناامنی در این کشور تشویق کرد. از سوی دیگر اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر منتخب فلسطین با تایید دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات منطقه از جمله اوضاع سوریه، گفت: بهترین شرایط در سوریه انجام اصلاحات و حفظ این کشور در خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها