رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش از جلسات هفتگی فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا خبر داد و به بیان ناگفته‌ای از دیدار نلسون ماندلا با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت.
کد خبر: ۴۵۶۴۶۳

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم گرامیداشت 19 بهمن، روز نیروی هوایی ارتش در سالن اجتماعات فرودگاه مهرآباد گفت: امام خمینی به اسلام و مسلمانان عزت و به ملت ما شخصیت داد و ایران امروز تنها کشوری است که می‌تواند هر کاری را انجام دهد و هیچ کس برای او تصمیمی نمی‌گیرد.

گلپایگانی افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران دارای رهبری آگاه و هوشمند است که یک سر و گردن بالاتر از رهبران جهان قرار دارد و این حرف بنده در دیدار رهبران سایر کشورهای جهان با رهبر معظم انقلاب کاملا مشهود است. به عنوان مثال نلسون ماندلا پیرمرد 80 ساله وقتی به دیدار رهبر انقلاب آمد، دو زانو مقابل ایشان نشست و ایشان را رهبر خود خطاب کرد.

سولانا: با ایران گفتگو کنید

مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به رویکرد غرب در زمینه برنامه هسته‌ای ایران، خواستار ادامه مذاکرات با تهران شد.

به گزارش فارس، خاویر سولانا در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی اشتاندارد گفت: کانال‌های ارتباطی باید باز بمانند و مذاکرات با تهران ادامه یابد. سولانا افزود: ما مدتهاست که با ایران مذاکره می‌کنیم، آنها نیز به غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه می‌دهند و همزمان با آن تحریم‌ها نیز شدت می‌یابد. وی با اشاره به تهدیدهای رژیم اسرائیل علیه ایران گفت: در اسرائیل بدون تردید نگرانی عظیمی درباره ایران وجود دارد اما در مورد این‌که چه کاری باید انجام داد، آنها اختلاف نظر دارند. سولانا افزود: اسرائیلی‌ها می‌دانند که عواقب یک حمله نظامی مشخص نیست و می‌تواند وضعیت را بدتر از شرایط کنونی کند. این بحثی است که موجب اختلاف در میان سیاستمداران، نظامیان و غیرنظامیان در اسرائیل شده است.

تلاش اکراین برای کاهش پیامدهای تحریم‌

اکراین اعلام کرد در تلاش است تاثیرات تحریم‌های اروپا علیه ایران را کاهش دهد. به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری نووستی، آندری گنچاروک رئیس اداره کل امور بین‌المللی دفتر ریاست‌جمهوری اکراین در نشستی خبری با اعلام این موضوع گفت: این تحریم‌ها روابط بازرگانی بین اکراین و ایران را از جمله در زمینه فروش غلات دشوارتر کرده است.

گنچاروک گفت: به وزارت امور خارجه اکراین دستورهای مربوط برای به حداقل رساندن زیان ناشی از این تحریم‌ها برای کشور ما صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها