در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو، پایگاه هوایی نیروهای آمریکایی در شهر رامشتین، در غرب آلمان، به عنوان مرکز فرماندهی سپر دفاع موشکی ناتو در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۴۵۵۲۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه یورونیوز ، در حال حاضر بخشی از سامانه دفاع موشکی در ترکیه مستقر است.

ناتو وعده داده که در قبال استقرار سپر دفاع موشکی در خاک ترکیه، نظامیان ترک را در مقر فرماندهی این سامانه دفاع موشکی در آلمان بپذیرد.

روسیه مخالف استقرار سامانه دفاع موشکی به شکل مورد نظر آمریکا در اروپا است. مسئولان روسی می گویند که این سپر دفاعی توازن قدرت را به ضرر روسیه در منطقه تغییر می دهد.

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در نشست بروکسل درباره‌‌ نصب تاسیسات دفاع موشکی در آلمان به شکلی مختصر مذاکره کرده و تصمیم‌گیری‌های نهایی درباره‌ این برنامه را به نشست شیکاگو در ماه‌های آتی موکول کردند.

این تاسیسات دفاعی قرار است برای مقابله با موشک‌های برد متوسط مورد استفاده قرار گیرد و برای حفاظت از امنیت و منافع کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا احداث شود.

وزیران دفاع ناتو در این نشست تصمیم گرفتند که این تاسیسات دفاعی در پایگاه نظامی رامشتاین ایالات متحده‌ آمریکا در خاک آلمان مستقر شود. این پایگاه نظامی در غرب آلمان واقع شده است.

موشک‌های رهگیر آمریکا نیز قرار است در مرکزی نظامی در اسپانیا مستقر شوند و ترکیه نیز محل استقرار سیستم رادار هشداردهنده خواهد بود. رومانی و لهستان نیز تایید کرده‌اند که بخشی از تاسیسات دفاعی در پایگاه‌های نظامی واقع در خاک کشورهای آن‌ها قرار خواهد گرفت.

به گفته توماس د مزیر، وزیر دفاع آلمان، این سپر دفاعی با محوریت استقرار در اروپا، پروژه ای قدیمی بوده و برای مقابله با تهدیدهای موشکی علیه کشورهای عضو «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»، ناتو، طراحی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها