شکایت اتحادیه اروپا از مجارستان

اتحادیه اروپا از مجارستان به دلیل اصلاحاتی که در قانون اساسی این کشور صورت گرفته است به دادگاه شکایت کرد. به گزارش بی بی سی، روز گذشته مقامات کمیسیون اروپا شکایت خود از اصلاحات انجام شده توسط دولت مجارستان به دادگاه اتحادیه اروپا تسلیم کردند که در آن، این اصلاحات مغایر تعهدات مجارستان در زمینه رعایت ضوابط دموکراتیک مورد نظر این اتحادیه توصیف شده است. خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این ارتباط گفت: قوانینی که مجارستان از آن تخطی کرده، استقلال بانک مرکزی را به خطر می‌اندازد. وی افزود: علاوه بر این، استقلال قوه قضاییه و همچنین نحوه حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی شهروندان مغایر معیارها و ارزش‌های اتحادیه است.
کد خبر: ۴۵۳۰۳۴

دولت بوداپست طی هفته‌های گذشته از پذیرش تغییرات درخواستی بروکسل در خصوص اصلاحات قانون اساسی این کشور سرباز زده بود و این مساله تنش‌های بسیاری را بین این کشور و اتحادیه اروپا به وجود آورده است. در صورتی که دولت مجارستان قوانین اصلاحاتی خود را با حقوق تعریف شده در اتحادیه اروپا هماهنگ نکند، کمیسیون اتحادیه اروپا این کشور را به دادگاه اروپا فرا می‌خواند. بوداپست نیز در این ارتباط اعلام کرد مجارستان تلاش می‌کند با کمک اتحادیه اروپا راه‌حلی پیدا کند تا هر چه زودتر این مشکل حل شود.

همزمان وزیر امور خارجه مجارستان به منظور کم اهمیت جلوه دادن اعتراضات اتحادیه اروپا گفت اختلاف نظر بین دو طرف به اصول و ارزش‌های بنیادی ارتباطی ندارد بلکه صرفا موضوعی فنی و حقوقی است که می‌توان بسادگی آن را حل و فصل کرد. در مقابل، منتقدان تغییرات قانون اساسی مجارستان گفته‌اند این تغییرات پیامدهای گسترده و بسیار مهمی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها