دختر جوان با قرار گرفتن در مسیر خودروهای گرانقیمت و ادعای این که کیف او سرقت شده است وارد خانه مالباختگان می‌شد

بیهوشی، شگرد دختر فراری برای دزدی از مردان

دختر جوانی که با شگرد بی‌هوشی اقدام به دزدی از طعمه‌های خود می‌کرد، پس از 10 ماه فرار به دام پلیس افتاد. 4 دی‌ماه امسال مرد میانسالی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و اعلام کرد که از منزلش در خیابان بنی‌هاشم تهران سرقت شده است.
کد خبر: ۴۵۲۷۹۲

با حضور ماموران کلانتری 120 سیدخندان در محل، شاکی گفت: دختری جوان پس از آن که به بهانه‌ای وارد منزلم شد با آبمیوه مسموم و بیهوشم کرد. وی بعد از سرقت اشیای قیمتی منزل متواری شده است.با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی تحویل پلیس شد.شاکی در تشریح موضوع به افسر پرونده گفت: هفته گذشته در حالی که بعد از اتمام کار روزانه از محل کارم به سمت منزل حرکت کردم، در محدوده تهرانسر در غرب تهران یک دختر را که سراسیمه جلوی ماشین من را گرفته بود سوار خودرو کردم. این دختر جوان در حالی که گریه می‌کرد به من گفت که کیف‌قاپ‌های موتورسوار کیفش را سرقت کرده‌ و هیچ پولی برایش باقی نمانده است.

به دختر شیک پوش شک نکردم

وی ادامه داد: این دختر از من خواست تا وی را به جایی برسانم. با توجه به این که ظاهر دختر بسیار شیک و از خانواده پولدار نشان می‌داد، بدون این که به گفته‌هایش شک کنم او را سوار کردم. دختر جوان را به سمت شمال غرب تهران بردم و در مقابل کوچه‌ای از خیابان‌های شهرک قدس (شهرک غرب) که می‌گفت منزل ما در این کوچه است پیاده کردم.

شاکی گفت: وی قبل از پیاده شدن خیلی باادب و احترام از من خواهش کرد تا برای تشکر از من توسط خانواده‌اش، شماره تلفنم را به او بدهم و با اصرار شماره را از من گرفت.

وی افزود: این دختر روز بعد با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد با خانواده برای تشکر به خانه ما بیاید. مجددا با اصرار او برای عصر قرار گذاشتیم. این دختر تنها آمد و گفت برای خانواده‌اش کاری پیش آمده است. من که تنها در خانه بودم، برای وی آبمیوه آوردم. برای لحظه‌ای از محل پذیرایی برخاستم تا از آشپزخانه چیزی بردارم. در فاصله زمانی رفت و برگشتم دختر آبمیوه خود را خورد و من هم آبمیوه‌ام را خوردم. بعد از مصرف آبمیوه بلافاصله سرم گیج رفت و هیچ چیز نفهمیدم. وقتی که به هوش آمدم، فهمیدم تمام این داستان‌ها نقشه‌ای برای سرقت از منزلم بوده است.

با اظهارات شاکی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم ناشناس آغاز شد. با راهنمایی این مرد و چهره‌نگاری، چهره فرضی از این دختر ناشناس تهیه شد.

چک ها سرنخ خوبی بود

در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، 6 دی‌ماه از طریق شعبه‌ای از یک بانک دولتی در خیابان پاسداران اعلام شد پسر جوانی 2 فقره چک سرقتی را به بانک آورده است.

با حضور ماموران گشت کلانتری 120 سیدخندان در محل، این جوان به نام رضا 27 ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد چک‌ها متعلق به مالباخته میانسال پرونده 2 روز قبل است که با ترفند دختر جوان بی‌هوش شده بود.با انتقال این جوان به پایگاه پلیس، وی به افسر پرونده گفت: من این چک‌ها را سرقت نکرده‌ام و از سرقت آنها اطلاعی ندارم.

وی با بیان این‌ که مجرد است، اظهار کرد: چند سال قبل و پس از اتمام خدمت سربازی برای کار از شهرمان در شمال به تهران آمدم و در یک کافی‌شاپ در خیابان پاسداران کارم را آغاز کردم. مدتی است که با دختری که هر چند وقت یک بار به آنجا می‌‌آید، آشنا شده ام. وی امروز 2 فقره چک به من داد تا از بانک برایش نقد کنم. من هم وقتی که به بانک رفتم توسط پلیس دستگیر شدم.کارآگاهان در پی‌ اثبات صحت اظهارات متهم دستگیر شده، این دختر را به نام زهرا 22 ساله که برای گرفتن مبلغ چک آمده بود، در محل کافی‌شاپ در خیابان پاسداران شناسایی و دستگیر کردند.

فرجام دوستی های خیابانی

با توجه به مشخصات دختر سارق از منزل مالباخته در خیابان بنی‌هاشم، مالباخته به پایگاه چهارم دعوت و دختر دستگیر شده به عنوان کسی که با آبمیوه مسموم، از منزل شاکی سرقت کرده بود توسط این مالباخته شناسایی شد.

این دختر 22 ساله که دارای یک سابقه سرقت و دستگیری توسط پلیس است، مقابل افسر پرونده اعتراف کرد و گفت: چند سال قبل و بعد از دوستی‌های خیابانی با پسرهای جوان و درگیری‌های متوالی با خانواده از خانه فرار کردم و در حالی که دختر نوجوانی بودم، ابتدا به دنبال کار و اجاره خانه‌ مجردی بودم تا به نوعی مستقل باشم و کار کنم و آینده‌ای برای خودم درست کنم، اما خیلی زود و پس از آشنایی با یک پسر جوان، از طریق او در دام پسرهای جوان که همه نوع خلاف می‌کردند، گرفتار شدم.وی افزود: یک بار به اتهام سرقت دستگیر شدم و به زندان افتادم، اما بعد از چند ماه آزاد شدم. این بار با پیشنهاد یک نفر که تازه با او آشنا شده بودم برای پیدا کردن کار به کشور مالزی رفتم. یکی‌دو سالی در آنجا بودم تا این‌ که فروردین امسال به ایران برگشتم. در طول این مدت با پسری به نام سیاوش آشنا شدم و خانه‌ای اجاره کردم.

متهم افزود: به پیشنهاد سیاوش، با نقشه‌ای از پیش طراحی شده و با ظاهری بسیار شیک و مرتب، در برخی از نقاط شهر مقابل خودروهای گران‌قیمت قرار می‌گرفتم و با اعلام این که کیفم توسط سارقان موتورسوار سرقت شده است، از آنها می‌خواستم مرا تا جایی برسانند. در طول مسیر راننده مرا به سمت منزلمان که معمولا یکی از مناطق بالای شهر بود، می‌برد و در مقابل کوچه‌ای پیاده می‌شدم.وی بیان کرد: موقع پیاده شدن از راننده می‌خواستم تا برای تشکر از وی، تلفنی از خود به من بدهد. با این شگرد شماره تلفن راننده را می‌گرفتم تا برای سرقت از منزلش با او قرار بگذارم.

این دختر جوان تصریح کرد: بعضی از راننده‌ها علاقه‌مند بودند تا با من دوست شوند. با این افراد راحت‌تر قرار می‌گذاشتم. بعد از این که با ماده بیهوشی در آبمیوه، آنها را بیهوش می‌کردم با سیاوش تماس می‌گرفتم و او را به همراه یکی دو نفر دیگر از دوستانش که در همان نزدیکی بودند، به داخل منزل راهنمایی و پس از سرقت اشیای قیمتی، از آنجا فرار می‌کردیم.با شناسایی 3 مالباخته دیگر، تعداد مالباختگان تاکنون به 4 نفر رسیده است؛ تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

تحقیقات بازپرس جنایی معلوم کرد، این دختر پس از بازگشت به کشور 10 ماه است که مبادرت به سرقت به این شیوه می‌کرده است و احتمال دارد شیوه‌های دیگری را نیز در سوابق اتهامی خود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها