8 بیمارستان فرسوده تهران جایگزین می‌شود

مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت از برنامه جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده کشور به جای مقاوم‌سازی آنها خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه، ساخت بیمارستان‌های جایگزین ۸ بیمارستان فرسوده تهران که عمر بالای ۳۰ سال دارند با حدود ۳۸۰۰ تخت از سال آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۷۷۳

محمدمهدی کلانتریان در گفت‌و‌گو با فارس افزود: این بیمارستان‌ها شامل بیمارستان روانی روزبه، بیمارستان روانی ایران، مفتح ورامین، بیمارستان شهریار، ۷ تیر شهرری، مفید تهران، اکبرآبادی و فیروزگر است.

وی توضیح داد: این بیمارستان‌ها شامل ۳۸۰۰ تخت بیمارستانی می‌شوند که در واقع همه آنها به ساختمان جدید منتقل شده و در واقع بیمارستان جایگزین می‌شود، هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی حدود ۱۲۰ میلیون تومان است بنابراین بر اساس نرخ امروز برای جایگزینی این تخت‌های بیمارستانی به حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کلانتریان افزود: عملیات ساخت این بیمارستان‌ها از سال ۹۱ آغاز می‌شود و اگر دولت به موقع اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها را تأمین کند، بر آورد ما این است که سه ساله تمام شود، اما اگر اعتبارات مورد نیاز به موقع تأمین نشود ممکن است ۱۰ سال هم طول بکشد و به هر حال پیشرفت این پروژه‌ها به کمک دولت بستگی دارد.

مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت گفت: همزمان با اجرای این پروژه‌ها، طراحی جایگزینی ۱۲ هزار تخت بیمارستانی فرسوده دیگر نیز در کشور طی سال ۹۱ انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها