وزیر راه و شهرسازی گفت: نه تنها هدفمندی یارانه‌ها، بلکه تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.
کد خبر: ۴۵۲۴۷۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی نیکزاد افزود: دولت در حوزه مسکن با در اختیار داشتن زمین رایگان، تسهیلات ارزان، کنترل قیمت مصالح و با اتخاذ تدابیر لازم، قیمت مسکن را در کنترل دارد.

وی خاطرنشان کرد: از بین مولفه‌های تعیین‌کننده قیمت مسکن، مصالح و اهم آن فولاد و سیمان است که می‌تواند تاثیرگذار باشد که این هم با تدابیر دولت تحت کنترل است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر فولاد و سیمان با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند گذشته به خوبی کنترل شود در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هم مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.نیکزاد اظهار کرد: در حال حاضر در روستاها، شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و در استان‌های کوچک بیش از نیاز، مسکن ساخته شده است و به راحتی به هر تقاضایی پاسخ خواهیم داد و در شهرهای بالای 25 هزار نفر و مراکز استان‌ها غیرکلانشهرها هم افزایش تولید و طرح خود مالکی با ارائه تسهیلات ساخت 4 درصد را در دستور کار داریم که مشکل آنان هم رفع خواهد شد.

افزایش تسهیلات ساخت با قابلیت انتقال به خریدار

همچنین ، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان از افزایش تسهیلات ساخت و خرید مسکن خبر داد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنا بر مصوبه جدید کارگروه مسکن، تسهیلات ساخت و ساز از 30 میلیون به 40 میلیون تومان افزایش یافته است. رهبر با بیان این‌که تا سقف 35 میلیون تومان تسهیلات به خریدار انتقال می‌یابد، خاطرنشان کرد: درخواست افزایش بیشتر تسهیلات را داشته‌ایم که فعلا کارگروه مسکن تا سقف 40 میلیون تومان موافقت کرده است. رهبر، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که این اقدام اجرای طرح مسکن لوکس را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: جزئیات این مصوبه هنوز به ما ابلاغ نشده و میزان سپرده‌گذاری هنوز مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها