نماد بانک‌ها فعلا متوقف نمی‌شود

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با اشاره به خبر افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی گفت: این مصوبه باید به طور مشخص از سوی شورای پول و اعتبار اعلام و در صورت تاثیر در عملکرد بانک‌ها به بورس گزارش شود.
کد خبر: ۴۵۲۲۳۵

سیدعلی حسینی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی نماد بانک‌های حاضر در بورس متوقف می‌شود یا خیر، گفت: هنوز مصوبه معینی در این خصوص وجود ندارد و افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی توسط شورای پول و اعتبار اعلام نشده است.

وی افزود: اگر این نرخ به طور رسمی اعلام شود و بانک‌های حاضر در بورس پس از بررسی به این نتیجه برسند که افزایش نرخ سود سپرده‌ها در عملکرد آنها تاثیر گذار است، باید اثرات آن به بازار اعلام شود به این ترتیب با اعلام نشدن رسمی نرخ، نماد بانک‌های حاضر در بورس متوقف نمی‌شود. با انتشار خبر افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در جلسه سه‌شنبه شورای پول و اعتبار، سهام شرکت‌های بانکی در بورس و فرابورس با استقبال شدید مواجه شد و شاخص کل بورس را 214 واحد مثبت کرد. به این ترتیب سهام بانک‌های پاسارگاد، انصار، ملت و کارآفرین با حدود 4 درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و بانک‌های پارسیان، سینا، اقتصاد نوین، تجارت و پست بانک با صف‌های خرید روبه رو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها