لیگ برتر کشتی آزاد

تقابل مربیان سابق تیم ملی در فینال

تیم های کشتی آزاد موسسه ثامن الحجج سبزوار (ع) و خونه به خونه بابل با پیروزی یک طرفه مقابل نمایندگان خود از استان همدان، به فینال لیگ برتر کشتی آزاد راه پیدا کردند تا مربیان سابق تیم ملی کشتی، در دیدار پایانی مقابل هم قرار بگیرند.
کد خبر: ۴۵۲۱۳۴

اولین مسابقه از مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد بین تیم های خونه به خونه بابل و تله کابین گنجنامه همدان برگزار شد که تیم بابل با نتیجه شش بر یک به پیروزی رسید تا فینالیست شود. موسسه ثامن الحجج (ع) سبزوار هم با پیروزی پنج بر دو مقابل شهرداری ملایر در دومین بازی به مسابقه پایانی راه یافت.

یاسر حیدرقلی نژاد، اوپان سات، مهدی تقوی، احسان لشگری، رضا یزدانی و محمدرضا آذرشکیب کشتی گیران پیروز تیم خونه به خونه در این دیدار بودند. صادق گودرزی غایب بزرگ تیم همدان بود، اما جانشینش یعنی مسعود حیدریان تنها پیروزی وزن 74 کیلوگرم را نصیب همدانی ها کرد.

گزارش کشتی های مهم بازی اول نیمه نهایی

60 کیلوگرم: عباس دباغی – اوپان سات

قهرمان روسی و دارنده مدال سال 2011 اروپا از تیم بابل تایم اول را با خاک کردن 1-0 و تایم دوم را با به پل زدن دباغی 2-0 برنده شد.

66 کیلوگرم: مسعود واحدی – مهدی تقوی

قهرمان وزن 66 کیلوگرم جهان در حالی مقابل مسعود واحدی ملی پوش سال 2005 ایران قرار گرفت که واحدی دو سال از میادین به دور بود. تقوی در ثانیه های پایانی تایم اول با فن دست تو کمر 3-0 برنده شد و تایم دوم را هم با بیرون بردن واحدی از تشک 1-0 به سود خود پایان داد. در پایان، تقوی برای احترام اجازه نمی داد داور دستش را بالا ببرد.

84 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار – احسان لشگری

امید اول تیم همدان یعنی جوکار اولین شکست در لیگ را مقابل لشگری تجربه کرد تا همدان امید پیروزی را از دست دهد. جوکار تایم اول را با کلینچ برد، در تایم دوم لشگری در ثانیه های پایانی موفق شد حریفش را به بیرون از تشک ببرد و 1-0 برنده شود. در وقت سوم لشگری شروعی توفانی داشت و با یک خاک و بارانداز 3-0 پیش افتاد. جوکار دو امتیاز را جبران کرد اما این لشگری بود که امتیاز چهارم را هم با خاک کردن جوکار به خود اختصاص داد و در پایان هم خوشحالی زیادی به خاطر این برد از خود نشان داد.

96 کیلوگرم: مهران میرزایی – رضا یزدانی

قهرمان وزن 96 کیلوگرم جهان که پیروزی تیمش قطعی شده بود بیشتر خود را گرم می کرد و فشار زیادی به حریف جوانش نیاورد. یزدانی وقت اول را 1-0 و تایم دوم را هم 2-1 برنده شد. یزدانی در تایم دوم پایش از تشک بیرون رفت و یک امتیاز از دست داد. یزدانی سه امتیازش را هم با خاک کردن گرفت. البته میرزایی هم جوان آینده داری نشان داد و یک بار هم به پاهای یزدانی رسید اما با خیمه سنگین مواجه شد.

120 کیلوگرم: سعید ابراهیمی – محمدرضا آذرشکیب

زیر کتف زدن های آذرشکیب سرانجام نتیجه داد و در ثانیه های آخر ابراهیمی دارنده مدال نقره سال 2007 جهان را از تشک بیرون برد و 1-0 برنده شد. آذرشکیب در ثانیه های پایانی وقت دوم هم ابراهیمی را در خاک نشاند و برنده شد. آذرشکیب اجازه نداد داور دستش را مقابل حریف پیشکسوتش بالا ببرد.

در دومین دیدار هم حسن رحیمی، احمد چاکایف، احسان امینی، عبدالسلام گادیسوف و پرویز هادی نفرات پیروز تیم ثامن الحجج (ع) بودند و مسعود کمروند به همراه سعید داداشپور بردهای تیم ملایر را رقم زدند. تیم سبزوار در این مسابقه به فردین معصومی استراحت داده بود.

محسن کاوه و پژمان درستکار هدایت تیم سبزوار را بر عهده داشتند و در طرف مقابل، محمد اصلانی سرمربی بود. وی پس از برکناری امیر توکلیان سرمربی تیم ملایر شد.

شاید اگر دو تیم استان همدان با هم متحد می شدند و یک تیم قدرتمند را روانه لیگ می کردند، نتیجه ای بهتر از این دو شکست می گرفتند.

گزارش کشتی‌های مهم ثامن الحجج سبزوار (ع) - شهرداری ملایر

55 کیلوگرم: امید جلالی بهار – حسن رحیمی

رحیمی دارنده مدال برنز جهان از تیم سبزوار بر حریف جوانش تسلط داشت و در دو تایم با خاک کردن های پیاپی 3-0 برنده شد.

74 کیلوگرم: سعید داداشپور – حسام مقدم

پس از این که برد 60 کیلو به تیم سبزوار رسید و در 66 کیلو ملایری ها به برتری رسیدند، داداشپور با یک برد با ارزش برای ملایر، حساب کار تیمی را 2-2 کرد تا سبزواری ها خطر را احساس کنند. داداشپور تایم اول را با کلینچ و وقت دوم را با دو بار خاک کردن به سود خود پایان داد.

84 کیلوگرم: جلال زمان – احسان امینی

احسان امینی قهرمان سال 2011 آسیا، با فن یک دست یک پا سه امتیاز گرفت و وقت اول را به نفع خود پایان داد. در وقت دوم جلال زمان با زیر از مچ پا امینی را در ثانیه های آخر غافلگیر کرد تا کار به وقت سوم بکشد.

امینی که خطر را حس کرده بود شروعی هجومی داشت و در50 ثانیه اول دو بار زمان را خاک کرد. 15 ثانیه بعد زمان با زیرگیری یک امتیاز را جبران کرد. زمان بار دیگر برای زیرگیری یورش برد اما این امینی بود که با استفاده از تجربه‌اش به پشت حریف رفت و تایم سوم را 3-1 به سود خود پایان داد. جلال زمان بازنده‌ای سربلند بود.

96 کیلوگرم: گئورگی گوگشلیدزه – عبدالسلام گادیسوف

یک کشتی سطح بالای جهانی بین این دو خارجی انجام شد. گادیسوف که در سال 2009 دوبنده وزن 84 کیلوی روسیه را پوشید و پنجم جهان شد، بسیار قدرتی شروع کرد و با قلدری دو بار گوگشلیدزه قهرمان سابق جهان و دارنده مدال برنز المپیک را خاک کرد. گوگشلیدزه در ثانیه آخر یک امتیاز را جبران کرد اما 2-1 وقت اول را باخت.

در تایم دوم هر دو کشتی گیر محتاط بودند تا این که در 30 ثانیه آخر گادیسوف برای زیرگیری رفت، اما گوگشلیدزه از زیر ناقص حریف نهایت استفاده را برد و 1-0 پیش افتاد. اما گادیسوف تسلیم نشد و در پنج ثانیه پایانی گوگشلیدزه را در خاک نشاند تا مربیان سبزوار به هوا بلند شوند و آه از نهاد ملایری ها بلند شود. گادیسوف با این برد، پیروزی تیمش را هم قطعی کرد.

نتایج انفرادی:

تله کابین گنجنامه همدان یک – خونه به خونه بابل 6 (اسامی کشتی‌گیران تیم همدان در ابتدا آمده است.)

55 کیلوگرم: حسین رحمانی صفر – یاسر حیدرقلی نژاد 4 (0-1 و 0-3)

60 کیلوگرم: عباس دباغی صفر – اوپان سات 3 (0-1 و 0-2)

66 کیلوگرم: مسعود واحدی صفر – مهدی تقوی 4 (0-1 و 0-3)

74 کیلوگرم: مسعود حیدریان 4 – ایمان محمدیان صفر (1-0 و 3-0)

84 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار- احسان لشگری (1-0 کلینچ، 0-1 و 2-4)

96 کیلوگرم: مهران میرزایی 1 – رضا یزدانی 3 (0-1 و 1-2)

120کیلوگرم: محمدرضا آذرشکیب 2 – سعید ابراهیمی صفر (1-0 و 1-0)

شهرداری ملایر 2 – موسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار 5

55 کیلوگرم: امید جلالی بهار صفر – حسن رحیمی 3 (0-2 و 0-1)

60 کیلوگرم: هادی حاجیان صفر – احمد چاکایف 6 (0-3 و 0-3)

66 کیلوگرم: مسعود کمروند 5 – محمد نادری 3 (4-0، 0-3 و 1-0 کلینچ)

74 کیلوگرم: سعید داداشپور 3 – حسام مقدم صفر (1-0 کلینچ و 2-0)

84 کیلوگرم: جلال زمان 1 – احسان امینی 6 (0-3، 1-0 و 1-3)

96 کیلوگرم: گئورگی گوگشلیدزه 2– عبدالسلام گادیسوف 3 (1-2 و 1-1)

120 کیلوگرم: محسن بشینجی صفر – پرویز هادی 6 (0-3 و 0-3)

دیدارهای رده بندی و فینال لیگ برتر امروز از ساعت 15 در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها