از سال 85 تا کنون 249 کلاس درس در این استان مقاوم‌سازی شده و مقام‌سازی 278 کلاس نیز در دست اجراست

تحصیل دانش‌آموزان گلستانی در مدارس نوسازی شده

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس گلستان تا پایان سال 92 مدارس این استان بازسازی و تعمیر می‌شوند. با گذشت 5 سال از شروع طرح بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس تخریبی، هنوز بسیاری از دانش‌آموزان استان گلستان زیر سقف کلاس‌های فرسوده و تخریبی درس می‌خوانند.
کد خبر: ۴۵۱۸۱۰

در حال حاضر بیشتر کار بازسازی مدارس در فصل تابستان و ایام تعطیلی انجام می‌شود که محدود بودن زمان، سبب کند شدن طرح بازسازی و مقاوم‌سازی شده است. با این حال در 5 سال گذشته مطالعات مقاوم‌سازی بیش از 1157کلاس درس در گلستان انجام و طرح‌های زیادی نیز مقاوم‌سازی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در این باره، به مهر گفت: برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده، اطلاعات زیادی در دسترس نبود، اما با اجرای طرح ملی شناسنامه فنی مدارس که از اردیبهشت 89 آغازشد، اطلاعات کافی درخصوص فضاهای آموزشی در اختیار قرار گرفت.

قربانعلی شیرزاد با بیان این که از سال 85 مطالعات مقاوم‌سازی 1157 کلاس درس انجام شد و از این میان 249 کلاس درس مقاوم‌سازی شده و مقاوم‌سازی 278 کلاس نیز در دست اجراست، افزود: 10 هزار کلاس درس در استان وجود دارد که بر اساس شاخص‌هایی به کلاس‌های مستحکم، نیاز به مقاوم‌سازی و تخریبی، تقسیم شده‌اند.

وی با بیان این‌که چه در بخش تخریبی و چه مقاوم‌سازی مشکل اعتبار نداریم، بیان کرد: اما آموزش و پرورش در این بخش به دلیل حضور دانش‌آموزان در مدارس، نبود امکان تخلیه و جابه‌جایی در فصل مدارس با محدودیت‌هایی مواجه است و این مشکل همچنان به دلیل این‌که آموزش و پرورش فضایی ندارد که بتواند دانش‌آموزان را در آن جای دهد، وجود دارد، بنابراین تنها زمان خالی مدارس 3 ماه تابستان است که برای امر بازسازی بسیار محدود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها