اریک کانتونا، کاپیتان پیشین باشگاه منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال فرانسه قصد دارد برای ریاست جمهوری در فرانسه نامزد شود. به نظر می‌رسد کانتونا 45 ساله برای این کار باید حمایت حداقل ۵۰۰ نفر از مقامات منتخب را به‌دست آورد و به این منظور او با تمام شهرداران سراسر فرانسه نامه‌نگاری کرده و از آنها کمک خواسته است. به گزارش فارس، رسانه‌های فرانسوی نوشته‌اند که کانتونا در نامه ارسالی برای شهردارها، دغدغه اصلی خود را کمبود امکانات برای جوانان فرانسه دانسته و بزرگ‌ترین هدف خود را نیز مبارزه با بی‌عدالتی‌های موجود در این کشور عنوان کرده است.
کد خبر: ۴۵۱۵۴۰

کانتونا در نامه خود که در روزنامه فرانسوی لیبراسیون به چاپ رسید، نوشته است: این تعهد، مرا مجبور می‌سازد تا با جدیت بیشتر و در عین حال احساس مسوولیت عمیق‌تر آن هم در زمانی که کشور ما با انتخاب‌های سخت و سرنوشت‌ساز روبه‌روست، سخن بگویم.

البته این نخستین بار نیست که کانتونا با اظهارنظر سیاسی تیتر روزنامه‌ها می‌شود. در سال 2010 نیز او از مردم خواست حساب‌های بانکی خود را در اعتراض به بحران مالی جهانی خالی کنند. در هر حال به نظر می‌رسد کانتونا برای اعلام نامزدی خود و جلب حمایت بزرگان این کشور کار بسیار سختی پیش‌رو دارد، زیرا او اکنون از حمایت هیچ گروه یا حزبی برخوردار نیست. نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور کنونی فرانسه به همراه فرانسوا اولاند از حزب سوسیالیست‌ها رقیبان اصلی در انتخابات ریاست جمـــهوری فرانسه به شمار می‌روند.

در خبری دیگر، سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه برگزاری انتخابات این کشور در ماه آوریل، علاوه بر چالش پیش‌رویش که همان فرانسوا اولاند، نامزد سوسیالیست‌های این کشور است با چالش جدیدی از سوی همسر خود کارلا برونی روبه‌رو شده است. برونی که سفیر فرانسه برای مبارزه با بیماری ایدز، سل و مالاریا در کشورهای آفریقایی است، متهم است که بخشی از پول و درآمدهای به‌دست آمده از برنامه‌های تبلیغاتی‌اش را به حساب یکی از دوستان نزدیک خود واریز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها