نگاهی به بهترین شهرهای میزبان گردشگران در سال 2011

از بشریت بخواهیم انسان‌تر باشد

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران در سراسر دنیا نحوه برخورد مردم و کارکنان بخش‌های مختلف کشور و شهری است که میزبان آنهاست. بدیهی است که هرچه این نحوه برخورد دوستانه‌تر و انسانی‌تر باشد، گردشگران با خاطرات بهتر و رضایت بیشتری به این سفر می‌نگرند. گاه نحوه برخورد میزبانان می‌تواند بر فاکتورهایی مانند امکانات مدرن و پیشرفته غلبه کند و در آمارهای ارائه‌شده، کشوری مانند فیجی رتبه بهتری از نظر جذب گردشگر در برابر برخی از کشورهای پیشرفته غربی کسب کند.
کد خبر: ۴۵۱۵۱۲

چندی پیش سایت « از ‌انسان بخواه» (ask men)‌ اقدام به انتشار فهرست 10 کشور برتر در زمینه برخورد دوستانه با گردشگران کرد که بررسی نتایج حاصله بسیار جالب و تامل‌برانگیز است. این سایت با شعار از بشریت بخواهیم تا انسان‌تر باشند یکی از پربازدیدترین سایت‌های اینترنتی با بیش از 15 میلیون بازدید روزانه است. هنگامی که شما سفر بعدی‌تان را برنامه‌ریزی می‌کنید بد نیست که این فهرست را در نظر داشته باشید.

کشور‌ مردمان ‌منظم

مسافران سرزمین ژرمن‌ها برخلاف آنچه که عموم مردم می‌پندارند با فضایی دوستانه و امکانات مناسبی روبه‌رو هستند. گواه این موضوع آمار 20 میلیون گردشگر سالانه‌ای است که از این کشور بازدید می‌کنند. گردشگران در آلمان با فضایی گرم و جو فرهنگی مناسبی که با ده‌ها موزه، خانه‌های کلاسیک اپرا و جشنواره‌های مختلف روبه‌رو می‌شوند. یکی از بهترین راه‌های درک این فرهنگ و فضای دوستانه، تجربه نشستن روی یک صندلی در کافه‌هایی است که شاعران و فیلسوفان زیادی در آن می‌نشینند و با یکدیگر گپ می‌زنند. از سوی دیگر آلمان کشوری پهناور با درصد آمار جرم و جنایت بسیار کم است. اگرچه مردم آلمان به دیرجوشی و خونسردی معروف هستند، اما برخورد دوستانه آنها با گردشگران و همچنین فضای امن و مناسب این کشور باعث شده است تا رتبه دهم این فهرست را در اختیار داشته باشد.

سرزمین لاله‌ها

سرزمین گل‌ها و زادگاه ونگوک یکی از کشورهای توریست‌پذیر اروپاست. فرهنگ بومی و امکانات مناسب در کنار رفتار دوستانه مردم آن، توانسته است این کشور را در رتبه نهم فهرست بهترین میزبانان گردشگران جهان در سال 2011 قرار دهد. جالب است بدانید تنها شهر آمستردام سالانه پذیرای 7 میلیون گردشگر است. جالب است بدانید که 5 سال پیش یعنی در سال 2007 آمستردام از سوی سازمان گردشگری جهانی، رتبه نخست شهر حامی گردشگران را به خود اختصاص داده بود.

 

خسیس‌های بریتانیا

برای 16 میلیون گردشگری که در سال گذشته به اسکاتلند سفر کردند، این کشور برابر است با لذت‌بردن از دیدار با مردمانی متمدن و تحصیلکرده با فرهنگ بومی بسیار غنی که به خوبی با راه‌های شادکردن مهمانان خود آشنا هستند. جشنواره‌های متعدد فرهنگی و سرشار از موسیقی و روح اسکاتلندی و البته لباس‌های سنتی و زیبای این سرزمین خاطرات خوبی را برای هر گردشگر رقم می‌زند. آمار جرم و جنایت در کشور اسکاتلند نسبت به آمریکا بالاتر است، اما بیشتر این جرایم در بخش‌های فقیرنشین و مناطقی است که کمتر مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

جزیره‌ای شاد در اقیانوس آرام

جزیره کوچک فیجی در اقیانوس آرام با مهیاکردن امکانات مناسب برای گردشگران در کنار مهمان‌نوازی مردم بومی توانست تنها در سال 2011 معادل 430 میلیون دلار از طریق گردشگری سود خالص کسب کند. در واقع فیجی از یک جزیره اصلی و بالغ بر 300 جزیره کوچک تشکیل شده است که به طور بالقوه به گردشگران امکان استراحت در فضاهای ساحلی بسیار آرام و ساختاری بدون استرس و جریانات روزمره شهری می‌دهد. در حقیقت کشور فیجی باید مکانی بهتر از رتبه هفتم را در این فهرست داشته باشد، اما متاسفانه به دلیل اعمال سیاست‌های نظامی ـ امنیتی از سوی دولت این کشور از سال 2007 تاکنون میزان رضایتمندی گردشگران از این منطقه به نسبت گذشته کاهش یافته است.

مردمی سختکوش و مهربان

مردم سوئیس به سختکوشی و درستکاری مشهور هستند. مردم این کشور از نژادها و فرهنگ‌های مختلف اروپایی نظیر آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی تشکیل شده‌اند و این خود دلیل خوبی برای تطبیق‌پذیری فرهنگی آنهاست. البته این ویژگی‌ها تنها دلیل قرارگرفتن این کشور در رتبه پنجم این فهرست نیست. در واقع خصلت مهماندوستی مردم سوئیس که حتی در سیستم خدمات گردشگری آنها خود را نشان می‌دهد، اصلی‌ترین عامل دلپذیربودن این کشور برای گردشگران به شمار می‌رود. طبیعت زیبا و کوهستانی این کشور در کنار امکانات مناسب برای ورزش‌های زمستانی، سوئیس را به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری در جهان تبدیل کرده است؛ مکانی که گردشگران در آن احساس رضایت کامل خواهند داشت. جالب این که میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین بوده و تقریبا می‌توان این کشور را یکی از امن‌ترین مناطق دنیا برای گردشگران دانست.

سرزمین کانگورو

تنها در سال گذشته کشور استرالیا بیش از 6 میلیارد دلار در بخش توریسم سرمایه‌گذاری کرد که خود نشان از اهمیت گردشگران در این کشور دارد. در واقع شعار و هدف اصلی متولیان گردشگری در استرالیا تشویق گردشگران برای بازدید‌های بعدی از این کشور است. بیشترین جرم و بزه انجام‌شده در استرالیا در سال گذشته سرقت اتومبیل بوده است که بالطبع مشکلی برای صنعت گردشگری ایجاد نمی‌کند و یک مشکل داخلی محسوب می‌شود. در مجموع این کشور دارای ضریب امنیتی بالا و مطلوبی برای گردشگران است.

 

چکمه اروپا

باید اذعان داشت که کشور ایتالیا یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. این کشور که دارای 58 میلیون نفر جمعیت است، تنها در سال 2011 پذیرای بیش از 40 میلیون گردشگر بوده که خود مهر تاییدی بر جذابیت‌های متعدد این کشور به شمار می‌رود. اگر شما در این کشور کوچک‌ترین علاقه‌ای به فرهنگ بومی مردم نشان دهید، ده‌ها نفر با آغوش باز از شما استقبال کرده و نقش راهنمای فرهنگی را برایتان ایفا خواهند کرد. اگرچه شهرهای رم و فلورانس بیشترین مخاطب جهانی را از نظر گردشگری به خود اختصاص داده‌اند، ولی بد نیست بدانید که تقریبا تمامی شهرهای ایتالیا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار بالایی هستند.

کشور چندفرهنگی

کانادا کشوری پهناور و زیبا با مردمانی مبادی آداب و مهربان و بسیار پایبند به اصول و قواعد انسانی و خانوادگی است. شاید این تعریف خود به تنهایی برای قرارگرفتن این کشور در رتبه سوم این فهرست کافی باشد. گردشگرانی که به شهرهای تورنتو یا ونکوور سفر داشته‌اند همواره از این سفر به نیکی یاد خواهند کرد. در سال گذشته دولت کانادا بیش از 60 میلیارد دلار درآمد از محل توریست داشته و این خود نشان از استقبال زیاد گردشگران از سفر به این کشور دارد.


اینجا دنبال قفل نگردید

کشور زیبا و کم‌جمعیت نیوزیلند با جمعیت حدود 4میلیون نفر سالانه پذیرای بیش از 2 میلیون نفر گردشگر است. مردم این کشور برخوردی بسیار مناسب و دوستانه با گردشگران داشته و همواره با احترام با آنها برخورد می‌کنند. مردم این کشور دارای اعتقادات مذهبی بسیار قوی بوده و در برخورد با دیگران بسیار بااعتماد هستند. بیشتر مردم در این کشور به قفل‌کردن در یا نصب تجهیزات امنیتی اعتقادی ندارند و جالب این که آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.


سرزمین غریبه‌ها

ایرلند به عنوان سرزمین غریبه‌ها و میهمانان شناخته می‌شود و مردم این کشور برخورد بسیار گرمی با افراد بیگانه و گردشگران دارند. ایرلند سالانه پذیرای 6 میلیون گردشگر بوده و جاذبه‌های زیاد تاریخی، طبیعی و فرهنگی این کشور و جشنواره‌های متعدد آن در کنار رفتار انساندوستانه و میهمان‌نوازانه مردم، این کشور را در صدر رده‌بندی بهترین میزبانان سال 2011 قرار داده است.

آمار‌های سالانه ارائه‌شده از سوی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که آمار جرم و جنایت در این کشور 75 درصد کمتر از آمار مشابه کشور آمریکا بوده و این موضوع خود بستر مناسبی برای امنیت گردشگران فراهم کرده است.

شکیبا خندان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها