همسر یکی از متهمان با چک های جعلی قصد داشت رضایت مالباختگان را بگیرد

انهدام باند سرقت گاوصندوق توسط پلیس آگاهی

2 دزد حرفه‌ای که با تخریب قفل در منازل و گاوصندوق اموال مردم را سرقت می‌کردند، از سوی ماموران اداره 17 پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۵۱۱۸۹

به گزارش «جام‌جم»، چندی پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در بلوار مرزداران تهران مشاهده کردند چند نفر مردی را تعقیب می‌کنند.

ماموران، مرد فراری را متوقف و او را همراه مردانی که در تعقیبش بودند به کلانتری منتقل کردند.در بازرسی از وسایل همراه متهم، یک عدد دیلم، سوئیچ خودرو، دستکش و یک عدد افشانه کشف و ضبط شد.متهم جوان در بازجویی به پلیس گفت: در حال عبور از خیابان بوده که یکباره چند مرد به وی حمله‌ور شده‌اند و او برای نجات از دست آنها فرار می‌کرده که ماموران دستگیرش کرده‌اند.

سارق، صاحبخانه را بی‌هوش کرد

در پی این اظهارات، مردانی که در تعقیب او بودند، در تحقیقات گفتند مرد متهم به قصد سرقت وارد خانه همسایه‌شان شده و در جریان درگیری با صاحبخانه او را با افشانه بی‌هوش کرده و وقتی همسایه‌ها به کمک صاحبخانه آمده‌اند، متهم پا به فرار گذاشته که او را تعقیب کرده‌اند.

با اطلاعات به دست آمده، متهم جوان این بار لب به اعتراف گشود و گفت: چند بار به اتهام سرقت از منازل، درگیری خیابانی و خرید و فروش موادمخدر روانه زندان شده‌ام. بعد از آزادی از زندان، دوستم «محسن» خواست تا سرقت از منازل را دوباره از سر بگیریم که موافقت کردم.

متهم به سرقت افزود: با شناسایی خانه‌هایی که ساکنان آن به مهمانی یا مسافرت رفته بودند، قفل در منازل را تخریب و اموال را سرقت می‌کردیم.

در این مرحله پرونده به اداره 17 پلیس آگاهی تهران ارسال و تحقیقات ویژه شروع شد.

در حالی که تحقیق از متهم به سرقت ادامه داشت، ماموران در بررسی پرونده افرادی که اموال خانه‌شان به شیوه‌ای مشابه سرقت شده بود، متوجه شدند بیشتر سرقت‌ها در همان محلی بوده که متهم دستگیر شده است. همچنین گاوصندوق تعدادی از این خانه‌ها نیز تخریب و محتویاتشان دزدیده شده است.

همدست دزد فراری شیفته گاوصندوق بود

با مشخص شدن این موضوع، متهم به سرقت دوباره بازجویی شد و این بار اعتراف کرد، همدست فراری‌اش به نام محسن در تخریب و سرقت از گاوصندوق‌ها نقش داشته است.

در پی اعتراف متهم، او وقتی متوجه شد شاکیان در صورتی رضایت می‌دهند که پول و طلاهایشان را پس دهد، از همسرش خواست طلا و پول‌ها را تحویل پلیس آگاهی دهد.

وقتی این زن بخشی از اموال دزدی را به مرکز پلیس آورد، معلوم شد چک‌هایی که او برای مالباختگان آورده، جعلی‌اند. بنابراین، همسر متهم دستگیر و روانه زندان شد.

دستگیری متهم فراری در کوهدشت

تحقیقات گسترده پلیسی برای دستگیری همدست فراری متهم ادامه داشت تا این که روزهای پایانی هفته گذشته ماموران اطلاع یافتند دزد فراری به شهرستان کوهدشت رفت و آمد می‌کند.ماموران ضمن هماهنگی قضایی با بازپرس سلطانی، رئیس شعبه 9 دادسرای ناحیه 2 تهران به محل فوق اعزام شدند و پس از محاصره خانه متهم، او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی تهران در بازجویی گفت: بارها به اتهام دزدی از منازل زندانی شده‌ام. همچنین به اتهام سرقت از منازل تحت تعقیب ماموران پایگاه‌های سوم و اول آگاهی تهران بودم.

وی افزود: فقط شیفته گاوصندوق خانه‌ها بودم و همراه دیگر متهم بازداشت شده، قفل در منازل را تخریب و از داخل گاوصندوق طلا، پول، سکه و اشیای قیمتی را سرقت می‌کردیم. در یکی از سرقت‌ها بیش از 100 میلیون تومان طلا، پول، جواهر و سکه سرقت کردیم.

بنا بر این گزارش، این متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها