مقامات بانک مرکزی به منظور دریافت راهکار برای برون‌رفت بازار ارز از وضعیت فعلی، از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی دعوت کردند.
کد خبر: ۴۵۰۰۶۸

به گزارش مهر، جلسه کارشناسی ارزی بانک مرکزی با حضور مینو کیانی‌راد معاون ارزی بانک مرکزی چهارشنبه هفته جاری در محل بانک مرکزی برگزار می‌شود.در این جلسه از استادان دانشگاهی برای همفکری و دریافت نظرات ارزی دعوت شده است.

بررسی اثر نوسانات اخیر بر تجارت خارجی کشور

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران هم گفت: بزودی آثار سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در مورد نرخ ارز روی تولید ملی و صادرات مورد بررسی کارشناسان این سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، حمید صافدل با بیان این‌که هر گونه تصمیم‌گیری درخصوص نرخ ارز باید براساس حمایت از صادرات و تولید ملی شکل گیرد، افزود: با توجه به اهمیت این مهم در اقتصاد کشور اثرات آن بر رشد تولید و صادرات توسط کارشناسان رصد و بررسی‌ها به بانک مرکزی اعلام می‌شود.صافدل افزود: فهرست 180 قلم کالای لوکس تهیه و به دستگاه‌های مختلف اعلام شده تا با فرآیندهای کارشناسی و اظهارنظر بخش‌های مختلف، واردات این نوع کالاها متوقف شود.

دلار 1750 تومان

روند صعودی قیمت دلار در بازار تهران دیروز هم ادامه پیدا کرد و نرخ هر دلار از 1600 به 1750 تومان افزایش پیدا کرد. برخی کارشناسان می‌گویند بانک مرکزی این روزها بازار ارز را رها کرده و سیاست قابل قبولی در قبال تحولات اخیر در پیش نگرفته است.قیمت سایر ارزها نیز روز گذشته افزایش پیدا کرده و به مرزهای جدیدی رسید. پوند انگلیس دیروز رقم بی‌سابقه 2600 تومان را به ثبت رساند. یورو هم برای این که از قافله عقب نماند خود را تا 2300 تومان بالا کشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها