پیامک قلابی کلاه مشترکان را برداشت

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی از دستگیری متهمانی خبر داد که با ارسال 3 هزار پیامک به مشترکان از آنان کلاهبرداری می‌کردند.
کد خبر: ۴۵۰۰۱۷
 به گزارش ایسنا، سرهنگ کوره‌بلاغی گفت: چندی پیش شکایاتی مبنی بر کلاهبرداری از طریق پیامک به پلیس ارجاع شدکه نشان می‌داد شاکیان پیامکی با مضمون «مشترک گرامی شما در قرعه‌کشی همراه اول برنده مبلغ 500 هزار تومان پول شده‌اید و برای دریافت جایزه و واریز آن به حسابتان نیاز است اطلاعات کارت عابربانک خود و رمزهای آن را به شمار زیر ارسال تا جایزه به حساب شما واریز گردد» دریافت کرده‌اند. وی افزود: بررسی نشان داد پس از ارسال پیامک از سوی مشترکان، حساب بانکی شاکیان خالی شده است.

کوره‌بلاغی خـاطرنشان کرد: گــــارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند یکی از متهمان سابقه‌دار با همدستی شخص دیگری به این کلاهبرداری اینترنتی و سرقت وجه از حساب بانکی شهروندان اقدام کرده است. وی تصریح کرد: در نهایت متهمان دستگیر شدند و اعتراف کردند که نزدیک به 3‌هزار پیامک به استان‌های مختلف کشور ارسال کرده‌اند. کوره‌بلاغی با اشاره به این‌که هموطنان نباید اطلاعات مالی و شخصی خود را در اختیار دیگران قرار دهند، گفت: اگر پیامکی به عنوان اعلام برنده‌شدن شما در قرعه‌کشی‌ها و مسابقات و امور خیریه دریافت کردید که اطلاعات مالی شما را درخواست می‌کرد، به آن اعتماد نکرده و پاسخ ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها