«مثل شیشه» در 7 قسمت به کارگردانی جواد مزدآبادی آماده نمایش شده است

ساخت سریالی درباره موادمخدر صنعتی

کار تدوین سریال «مثل شیشه» به کارگردانی جواد مزدآبادی در 7 قسمت 45 دقیقه‌ای به پایان رسید و این سریال تحویل شبکه یک سیما شد.
کد خبر: ۴۴۸۸۰۰

جواد مزدآبادی در گفت‌وگو با «جام‌جم» با توضیح این‌که داستان این سریال براساس پرونده‌های واقعی موجود در ستاد مبارزه با موادمخدر به نگارش درآمده، گفت: این سریال مضمونی معمایی ـ‌ پلیسی دارد و با 3 رویکرد ساخته شده است؛ اول اطلاع‌رسانی به مخاطبان درباره موادمخدر صنعتی مانند شیشه است، دوم آسیب‌شناسی مصرف این‌گونه مواد در سطح جامعه و پیامدهای ناشی از آن است و سوم نشان دادن فعالیت‌های پلیس در مبارزه با گسترش این‌گونه مواد در جامعه.

وی تصریح کرد: سریال «مثل شیشه» ضرباهنگ تندی دارد و حوادث در آن زیاد و پشت سر هم به وقوع می‌پیوندند که باعث می‌شود مخاطب خسته نشود و جذب اتفاقات آن شود. از آن گذشته سریال به لحاظ ساختاری با نمونه‌های قبلی متفاوت است؛ چراکه موسسه«ناجی هنر» همه نوع وسایل فیلمسازی را در اختیار گروه قرار داده بود و ما توانستیم با توجه به موضوع، تصویربرداری زیر آب یا تصویربرداری با هلی‌کوپتر داشته باشیم که همه اینها در خدمت روایت بهتر قصه سریالمان بود.

ماجرای یک زوج دانشجو

داستان سریال در زمان معاصر روی می‌دهد و درباره زوج جوان دانشجویی است که به قصد تحصیل در دانشگاه از شهرستان به تهران می‌آیند و با وجود آن‌که شرایط مالی خوبی ندارند، تلاش می‌کنند با موقعیت تازه کنار بیایند. در همین زمان سر و کله یک دوست قدیمی پیدا می‌شود. او با اطلاع از وضع این زوج دانشجو و این‌که یکی از آنها دانشجوی نخبه رشته شیمی است، پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای به آن دو می‌دهد که به این سادگی‌ها نمی‌توانند آن را رد کنند. با قبول این پیشنهاد، زوج جوان درگیر ماجراهای پرفراز و نشیبی می‌شوند که داستان سریال را رقم می‌زند.

در این سریال، سام درخشانی در نقش کاوه ظاهر می‌شود که درواقع همان کسی است که زوج دانشجو را به انجام کار خلاف راغب می‌کند.

زیبا بروفه هم در نقش ندا، همسر جوان مرد دانشجو دیده خواهد شد و امیر غفارمنش هم ایفاگر نقش جوان دانشجوی نخبه است. بجز این بازیگران، هنرمندان دیگری همچون حسن جوهرچی، امیرمحمد زند، فقیهه سلطانی، فریبا نادری، کاظم افرندنیا، علی اوسیوند و وحید شیخ‌زاده هم در نقش‌های مختلف دیگر ظاهر شده‌اند.

تصویربرداری این سریال در لوکیشن‌های مختلفی در تهران و کیش از مهرماه آغاز و اواسط آبان به پایان رسیده است.کار نگارش فیلمنامه این سریال برعهده وحید حسن‌زاده بوده و وحید بیطرفان هم چند روز پیش تدوین این سریال را به پایان رسانده است.در ساخت این سریال سیدحسین حسینی(تهیه‌کننده)‌، مجتبی برهانی‌زاده (مدیرتولید)‌، مهدی برگ‌نیل (دستیار اول کارگردان)‌، حبیب قلی‌زاده (برنامه‌ریز)‌، مرتضی شفیع (آهنگساز)‌، حمید سلیمانی (جلوه‌های ویژه)‌ و مسعود اوسطی (طراح صحنه و لباس)‌ همکاری کرده‌اند.

مزدآبادی تصریح می‌کند: با توجه به این‌که قصه این سریال درباره یک موادمخدر صنعتی است که کمتر در تلویزیون به آن پرداخته شده و حوادث داستان نیز روند جذابی را طی می‌کند، فکر می‌کنم مخاطب این سریال را پیگیری خواهد کرد.

مزدآبادی پیشتر سریال‌هایی چون چارچرخ، خون‌بها، آدمخوار و جزیره ایکس را برای شبکه‌های مختلف سیما کارگردانی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها