مرور حماسه 9دی در جام جم آنلاین،

روزی که فرشتگان خدا به ملت ایران غبطه خوردند

شمشیرهای روح را آخته کردند و فتنه های سیاه را سر بریدند. جماعتی بی آلایش، یکصدا ولایت نواده رسول (ص) را صدا زدند و حماسه ای خلق کردند که حتی فرشتگان آسمان هم بر جایگاه رفیع این مخلوقات دین پرست و ولایت مدارغبطه خوردند.9 دی، سرود آزادگی ملتی بود که هجمه به دین خدا را برنتابیدند و ثابت کردند که اگر لشکری کوچک از آن ها در صحنه کربلا بود، حسین(ع) آنقدر در عزلت و سکوت، جام شهادت را سر نمی کشید.
کد خبر: ۴۴۸۴۶۶

اگر همه مورخان کوچ کنند و قلم ها شکسته شوند، باز هم تاریخ گواهی خواهد داد که در حماسه 9 دی، صف های راهپیمایان را "روح الله" هدایت می کرد.

حرکتی فراتر از درک دشمنان

عضو فراکسیون اصولگرایان معتقد است که حماسه 9 دی یادآور روزهای حماسی انقلاب و دفاع مقدس و از قدرت درک دشمنان نیز فراتر بود.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین افزود: مهمتر از فتنه گران داخلی، دشمنان قسم خورده خارجی بودند که حماسه 9 دی آنان را برای همیشه ناامید کرد.

" در پس این آشوب ها دشمنان چشم امید بسته بودند و فکر می کردند که راه دخالت آنها در امور ایران بازشده و می توانند به اهداف شوم خود دست یابند."

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری برای خلق حماسه 9 دی اظهار داشت: با درایت و هوشیاری ایشان و حضور به موقع مردم همه ترفندها و توطئه های دشمنان خنثی شد و آنها دریافتند که ایادی داخلی شان نزد ملت ایران ارزشی ندارند.

رهبر تصریح کرد: 9 دی برگ زرین دیگری در تاریخ 32 ساله انقلاب اسلامی ایران است و باید هر سال باشکوه تر از سال های گذشته آن را مرور کرد.

وی افزود: آنچه باعث شکست دشمنان و فتنه گران شده عزم و اراده ملت ایران بود و البته آنهایی که تا حدی در دام فتنه گران افتاده بودند با روشنگری مقام معظم رهبری از فتنه برگشته و به صفوف انقلابی ملت ایران پیوستند.

تکرار پیروزی 57

به اعتقاد عضو هیات رییسه مجلس، حماسه 9 دی به هیچ احدی وامدار نیست الا ولایت فقیه و شهدا و انسانهای پاکی که شب و روزشان در خدمت مردم است.

جهانبخش محبی نیا  گفت: 9 دی یک حرکت ملی، انقلابی و الهی و در راستای تثبیت مجدد انقلاب اسلامی 57 بود.

وی با بیان اینکه حرکت 9 دی باز نمایی از واقعیت های انقلاب اسلامی شکوهمند ایران بود، اظهار داشت: این حرکت مشابهت بسیار جدی و اصیل با انقلاب اسلامی ایران در 57 داشت.

نماینده میاندوآب در مجلس خود جوش بودن، توسل به خدا و غیرت دینی در دفاع از اسلام را از جمله ویژگی های این روز ذکر کرد.

محبی نیا گفت: 9 دی فورانی از اصالت بود از آتش فشان انقلاب اسلامی که جمهوری اسلامی را برای سالهالی سال بیمه کرد.

وی با تاکید بر قدر شناسی مردم، اظهار امیدواری کرد تا مسئولین، مدیران و کارگزاران نظام قدر مردم را بدانند و با مردم همان برخوردی داشته که مردم برای نظام و انقلاب داشته و دارند.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: قدر دانی از مردم، همان تلاش برای آسایش آنها و صیانت از اصالت هایی است که بر دل، جان و زبان مردم جاری است.

وی گفت: اگر می خواهیم که 9 دی مستمر باشد، باید قدر مردم را بدانیم.

تجلی ولایت پذیری ملت

نماینده قصرشیرین در مجلس گفت: 9 دی حماسه بی نظیر و ولایت پذیری به تمام معنا بود.

فرهاد تجری به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: بر کسی پوشیده نیست که در این روز دشمن همچون گذشته با شکست سنگینی روبرو شد.

وی افزود: آنچه 9 دی را در نزد ملت ایران عزیز کرد همان ولایت پذیری و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و اعتقاد راسخ به رهنمودهای ایشان در پیشبرد امور کشور بود.

تجری اضافه کرد: در 9 دی بصیرت بالا و ارادت خالصانه مردم نسبت به نظام و انقلاب کاملا مشخص شد و مردم ثابت کردند که به هیچ وجه نظام را فراموش نخواهند کرد.

نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب تاکید کرد: مردم صاحبان اصلی  انقلاب هستند و به همین دلیل از دستاوردهای نظام شکوهمند ما به خوبی دفاع می کند.

وی با یادآوری حماسه های مردم در مقاطع مختلف، گفت: خلق حماسه های تاریخی و بی نظیر یکی از هنرهای ملت ایران است که در طول 32 سال تاریخ انقلاب اسلامی این حماسه ها به وفور در کارنامه ملت ایران دیده می شود.

حرکت مردم خودجوش بود

به اعتقاد نماینده سنقر و کلیایی، 9 دی نشان از اوج آگاهی و بصیرت مردم است.

صمد فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه 9 دی فراتر از قدرت و تصور دشمنان قسم خورده نظام بود، گفت: مردم در 9 دی ثابت کردند که در مقابل بحران ها و حوادث ناگوار فتنه پشت سر ولایت فقیه و رهبری ایستاده اند و هرگز رهبر خویش را تنها نخواهند گذاشت.

"‌این روز از هوشیاری و آگاهی ملت حکایت داشت و مردم نشان دادند که در بحران های حساس جلوتر از مسئولین حرکت می کنند."

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تمام توطئه های دشمنان برای براندازی نظام بود، اظهار داشت: 9 دی خط بطلانی بر نقشه های شوم دشمنان بود.

فدایی با بیان اینکه نقش مقام معظم رهبری در خلق این حماسه بسیار مهم و تاریخی بود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری 9 دی را نشانه بصیرت و هوشیاری سیاسی مردم دانستند و بر نقش مردم در خلق این حماسه بسیار تاکید کردند.

وی افزود: مردم صاحب اصلی نظام و انقلاب هستند و از آن حمایت خواهند کرد و همواره نشان داده اند که در محافظت از نظام از جان و مال خود خواهند گذشت.

به اعتقاد عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در این روز چه آنانی که همواره در خط رهبری بودند و چه آن عده ای که در مقطعی فریب فتنه گران را خوردند در صحنه حضور یافته و این حماسه بی نظیر را آفریدند.

یوسف اسدی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها