محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیروز پس از افتتاح 5900 واحد مسکن مهر استان اردبیل، جاده ارتباطی مرکز این استان به «سرچم» را افتتاح کرد.
کد خبر: ۴۴۷۲۰۱

به گزارش ایرنا، راه اصلی اردبیل ـ سرچم برای تسهیل ارتباط مستقیم شهرهای استان اردبیل با نقاط مرکزی کشور و با صرف بیش از 160 میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

این راه اصلی که عملیات اجرایی احداث آن از سال 74 آغاز شد، 118 کیلومتر طول دارد و دارای 330 پل کوچک و بزرگ به طول بیش از 1500 متر و 9 تونل به طول3128 متر است.

تاکنون ارتباط شهرهای شمالی و مرکز استان اردبیل با شهرهای مرکز ایران از طریق مسیر اردبیل ـ‌ گردنه حیران ـ‌ آستارا ـ‌ رشت ـ‌ قزوین ـ‌ تهران و ارتباط شهرهای جنوبی استان اردبیل (مانند خلخال) نیز از طریق محور خلخال ـ‌ اسالم ـ‌ رشت ـ‌ قزوین ـ‌ تهران برقرار می‌شد که به دلیل پایین‌بودن مشخصات فنی راه در گردنه‌های یادشده از یک طرف و همچنین ترافیک بالای راه‌های استان گیلان از طرف دیگر، زمان سفر زیاد، آمار سوانح جاده‌ای نگران‌کننده و مصرف سوخت در حد بالایی قرار داشت. با اتصال جاده اردبیل ـ‌ سرچم به آزادراه زنجان ـ‌ تبریز، فاصله شهرهای مرکز استان اردبیل تا تهران حدود 13 کیلومتر کاهش می‌یابد.

از آنجا که 402 کیلومتر از این مسیر و حدفاصل سرچم تا تهران به صورت آزادراه است، زمان سفر نزدیک به 2 ساعت کاهش می‌یابد؛ در واقع این مسیر فاصله اردبیل تا شهرهای مرکزی کشور را نزدیک به 100 کیلومتر کاهش می‌دهد.

کاهش زمان سفر از استان اردبیل به بسیاری از استان‌های کشور ازجمله تهران، همدان، اصفهان و فارس، کاهش آمار سوانح جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی هوا، تسهیل صادرات و واردات از طریق مرز بیله‌سوار و پارس‌آباد از نتایج احداث این جاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها