مهمان‌پرست: زمانی که دفاع ملی کشوری قوی باشد، جنگی آغاز نخواهد شد

ایران قصد تولید اورانیوم با غنای بیش از 20 درصد ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که تهران قصد تولید اورانیوم با غنای بیش از 20 درصد را ندارد، گفت بستن تنگه هرمز در دستور کار ایران قرار ندارد.
کد خبر: ۴۴۷۱۴۳

به گزارش ایسنا، رامین مهمان‌پرست افزود: ایران برای تولید اورانیوم با غنای بیش از 20 درصد با وجود داشتن توان انجام این کار هیچ برنامه‌ای ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با خبرنگار شبکه تلویزیونی سی.سی.تی.وی اظهار کرد، ایران در صورتی که تاسیسات هسته‌ای خود را جابه‌جا کند، موضوع را به آژانس اطلاع خواهد داد.

مهمان‌پرست گفت: ایمنی تاسیسات هسته‌ای به شکلی جدی با ایمنی ایران مرتبط است. بهتر است هیچ کشوری برای متوقف کردن عملیات تاسیسات هسته‌ای ایران تلاش بیهوده نکند.

مهمان‌پرست با تاکید بر این که ایران به حفظ ثبات و صلح در منطقه باور دارد، افزود: در هر حال امکان بستن (تنگه) می‌تواند در صورتی بررسی شود که ایمنی کشور تهدید شود. مهمان‌پرست در این گفت‌و‌گو اظهار کرد: اگر کشوری به قواعد عمل نکند و به‌زور، تهدیدهای نظامی و جاسوسی برای برخورد با مردم ایران متوسل شود، نتیجه قطعا خلاف چیزی خواهد بود که آرزویش را دارد؛ مردم ایران متحدتر و ایران قوی ترخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 (پهپاد) که پس از نقض حریم هوایی ایران توسط کارشناسان نظامی مجبور به فرود در کشورمان شد، خاطرنشان کرد: ایران توان بهره‌برداری از اطلاعات و فناوری این هواپیمای بدون سرنشین را که در اختیار گرفته است، دارد زیرا ما آن را به دست آورده‌ایم. ایران می‌تواند وسایل نقلیه بدون سرنشین نیز تولید کند و مهارت فنی پیشرفته‌ای در این رابطه دارد. وی گفت: ما بر این باوریم زمانی که دفاع ملی کشوری قوی باشد، جنگی آغاز نخواهد شد. بر عکس جنگ ممکن است وقتی درگیرد که ما آمادگی نداشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها