گروه ورزش بانوان در رادیو ورزش ایجاد می‌شود

آمادگی رادیو ورزش برای پوشش مسابقات المپیک

مدیر رادیو ورزش گفت:‌ ما به دنبال افزایش برنامه‌های نشاط‌آور در رادیو ورزش هستیم و امیدواریم در ماه‌های آینده افزایش 20 درصدی برنامه‌های طنز ورزشی را شاهد باشیم.
کد خبر: ۴۴۶۹۶۸

مجید ندیری در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان، رادیو ورزش به لحاظ رضایت مخاطب دومین شبکه سراسری بوده است و ما در 6 ماهه اول امسال بیش از 90 درصد احساس رضایت از سوی مخاطبان داشته‌ایم. همچنین رادیو ورزش به لحاظ جذب مخاطب رادیو در بین 20 شبکه موجود رتبه چهارم را از آن خود کرده است.

ندیری با بیان این مطلب که امسال 5 درصد افزایش مخاطب داشتیم، افزود: نقطه قوت رادیو ورزش این است که به رشته‌های مختلف ورزشی می‌پردازد؛ در حالی که در دیگر رسانه‌ها رشته فوتبال اولویت دارد و سهم دیگر رشته‌های ورزشی کمرنگ است. اما ما به مسابقات مختلف همچون بسکتبال، کشتی، والیبال، وزنه‌برداری، تیر و کمان و... می‌پردازیم. به عنوان مثال در برنامه جهان ورزش درباره 20 رشته به صورت تخصصی بحث می‌کنیم.

وی از صدای کوهستان و ورزش صبحگاهی به عنوان برنامه‌هایی نام برد که در حوزه ورزش همگانی و با هدف ترغیب مردم به ورزش پخش می‌شوند.

احیای سنت گلریزان

ندیری با تاکید بر این که رادیو ورزش نگاهی جدی به ورزش بانوان داشته است، توضیح داد: قصد داریم با راه‌اندازی گروه ورزش بانوان در رادیو ورزش به این بخش بیشتر بپردازیم. هم‌اکنون صبح‌های جمعه گزارش لیگ هندبال بانوان پخش می‌شود و اگر استقبال خانم‌ها خوب باشد می‌توانیم پخش سایر لیگ‌های بانوان را هم در دستور کار قرار بدهیم.

وی یکی دیگر از اهداف رادیو ورزش را بیرون بردن برنامه‌ها از استودیوها برشمرد و گفت: برنامه‌های ما فقط در استودیو تهیه نمی‌شود. با پخش برنامه‌هایی همچون صدای کوهستان تلاش کرده‌ایم استودیوگریزی داشته باشیم. همچنین با توجه به این که یکی از هدف‌های رادیو ورزش توجه به ارزش‌ها و اخلاق‌مداری است قصد داریم سنت گلریزان در زورخانه‌ها را احیا کنیم. تاکنون در اعیاد اسلامی 6 مراسم گلریزان در 6 زورخانه مختلف برگزار کرده‌ایم. در این مراسم خیرین و ورزشکاران روح جوانمردی و اخلاق را پیگیری می‌کنند و در جهت رفع نیاز مستضعفان و شاد کردن دل مردم حرکت می‌کنند.

ندیری پخش نمایش‌های رادیویی را از کارهای جدید شبکه ورزش خواند و گفت:‌ قرار است با همکاری اداره کل نمایش زندگی‌نامه ورزشکاران مختلف در قالب نمایش پخش شود.

ندیری با ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های پخش شده از این شبکه گفت: ما در 6 ماهه اول امسال 40 هزار دقیقه گزارش زنده ورزشی پخش کرده‌ایم که 18 هزار دقیقه‌اش مربوط به مسابقات بین‌المللی بوده که ایران در آنها حضور داشته است. پخش 12 هزار دقیقه گزارش زنده از مسابقات داخلی و فوتبال لیگ‌های اروپایی از دیگر اقدامات شبکه ورزش در این مدت بوده است.

مدیر رادیو ورزش در پاسخ به این سوال که آیا با راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ورزش، مخاطبان رادیو ورزش کاهش پیدا می‌کند،‌ گفت:‌ رادیو همیشه مخاطبان خودش را دارد. بیننده تلویزیون فقط می‌تواند یک بازی را تماشا کند. اما یک مخاطب رادیو می‌تواند در ورزشگاه یا محل کارش بنشیند و با رادیو نتایج سایر بازی‌ها را دنبال کند. ضمن این که 80 درصد گزارش‌های رادیو ورزش گزارش‌هایی بوده‌اند که تلویزیون امکان پخش آنها را نداشته است. چون خیلی وقت‌ها حق معنوی گزارش زیاد است و پخش آن از تلویزیون مقرون به صرفه نیست.

هیچ رسانه‌ای ویژگی در دسترس بودن رادیو را ندارد. با این حال راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ورزش ضرورت دارد و در حال حاضر جای خالی‌اش حس می‌شود. اگر این شبکه بیاید، مخاطبان ورزش و در نتیجه مخاطبان رادیو ورزش افزایش پیدا می‌کند.

با حداکثر توان در المپیک

از این مدیر رادیویی سوال شد چرا برنامه همگام با لیگ برتر با تاخیر یک روزه پخش می‌شود که وی پاسخ داد:‌ بعد از برگزاری مسابقات تا 2 ساعت نمی‌شود کسی را پیدا کرد. خیلی از فوتبالیست‌های ما خودشان را موظف نمی‌دانند به رسانه‌ها پاسخ بگویند. در مسابقات بوندس‌لیگا در داخل ورزشگاه استودیو احداث شده و ورزشکاران ملزم هستند بیایند و به سوالات رسانه‌ها پاسخ بگویند. اما این الزام در ایران وجود ندارد. بعضی‌ها فقط موقع پیروزی تمایل به صحبت کردن دارند. ضمن این که برخی مربیان ایرانی بعد از بازی عصبانی می‌شوند و حرف‌هایی می‌زنند که به مصلحت نیست. بنابراین ما مجبوریم با فاصله یک روزه به سراغ فوتبالیست‌ها و مربیان برویم.

ندیری با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک در لندن گفت: اگر کشور میزبان محدودیتی ایجاد نکند با حداکثر توان در اطلاع‌رسانی این رویداد حاضر می‌شویم و تمامی مسابقات ورزشکاران ایرانی را گزارش می‌کنیم. البته خیلی از مسابقات تکواندو و کشتی به صورت همزمان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها