سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت مدیرعامل کارخانه فولاد اهواز در رابطه با پرونده فساد بانکی اخیر خبر داد و گفت: به زودی کیفرخواست این پرونده سنگین صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.
کد خبر: ۴۴۶۵۶۲

غلامحسین محسنی اژه ای روز دوشنبه در نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: همانطور که وعده داده‌ایم اگر اطمینان حاصل کنیم خاوری به کشور باز نمی گردد از طریق پلیس بین الملل پیگیر او می شویم  این اتفاق رخ داد و در حال حاضر اینترپل این موضوع را پیگیری می کند. همچنین لیست تعدادی از شرکت های بین المللی وابسته به این فرد نیز به اینترپل داده شد.

وی ادامه داد: دررابطه با پرونده فساد بزرگ بانکی 50 نفر دستگیر شده بودند که توسط دادستان قرار مجرمیت آنها صادر شده بود. در این مدت پرونده این افراد تکمیل و برخی از ابهامات توسط بازرس پرونده با همکاری دادستانی رفع شد. در حال حاضر کیفرخواست در حال تایپ شدن است و به زودی این کیفرخواست سنگین صادر و هر چه زودتر پرونده به دادگاه ارسال می شود.

محسنی اژه ای در ادامه با اشاره به واگذاری برخی از کارخانه ها و املاک وابسته به این پرونده گفت: این موضوع رسیدگی شد و در این راستا 4، 5 نفر بازداشت شدند که اتهاماتی در این رابطه به مدیرعامل فعلی فولاد و مدیر عامل کارخانه فولاد اهواز وارد شد که وی در حال حاضر بازداشت است.

وی ادامه داد: سایر معاملات در حال رسیدگی است که اگر مشخص شود تبانی در کار نبوده است مختومه و اگر مجرمیت ثابت شود به طور جداگانه به دادگاه می رود.

دادستان کل کشور با اشاره به شناسایی اموال متهمین این پرونده گفت: اموال تازه ای از متهمین پرونده کشف شده و احتمال می رود شرکت ها و املاک خصوصی بیشتری که به صورت صوری واگذار شده باشد کشف شود.

وی افزود: پیش از این 175 مورد املاک شخصی کشف شده بود که در این مدت به 200 مورد افزایش پیدا کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: چهار نفر از نمایندگان مجلس به عنوان مطلع و متهم به دادگاه احضار شده‌اند اما هیچ نماینده ای در خصوص پرونده بزرگ فساد مالی بازداشت نشده است.

اژه‌ای درباره شکایت جمهوری اسلامی ایران از دو نماینده کنگره آمریکا که مسئولان ایرانی را تهدید به ترور کرده بودند، افزود: این شکایت انجام شده و از طریق پلیس بین‌الملل آن را پیگیری می‌کنیم. ضمن آنکه دادگستری تهران نیز این موضع را دنبال می‌کند.

وی درباره جزئیات  اقدامات 15 جاسوسی که دادستان تهران هفته گذشته دستگیری آنها را اعلام کرد، اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که با اعلام وزارت اطلاعات دستگیر و به دادگاه احضار شدند اما هنوز هیچ یک از آنها محاکمه نشدند ضمن آنکه دو جاسوس دیگر نیز در گذشته در این باره دستگیر شده‌ بودند که باید به پرونده آنها رسیدگی شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها