معاون وزیر نفت از خارج شدن میادین نفت سنگین از اولویت‌های وزارت نفت خبر داد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعلی میادین نفت سنگین عنوان کرد: این میادین هم مانند میدان‌های غیرمشترک، مدتی است که از اولویت‌های اصلی وزارت نفت خارج شده‌اند، اما با این حال مطالعات لازم روی این میدان‌ها در حال انجام است.
کد خبر: ۴۴۶۵۲۰

احمد قلعه‌بانی خاطرنشان کرد: با این وجود اگر کسی به منظور سرمایه‌گذاری برای بیع متقابل یا فاینانس در این میدان‌ها اعلام آمادگی کند، ما نیز از این پیشنهاد استقبال خواهیم کرد.

این اظهارات معاون وزیر نفت در حالی صورت گرفت که اواخر هفته گذشته مجری طرح توسعه میادین نفت سنگین شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به این‌ که مذاکرات جدی برای توسعه میادین فردوسی، زاغه، کوه‌کاگی، موند و بوشگان در حال انجام است، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری سایپا به دلیل ناتوانی در توسعه میدان نفتی فردوسی، از جریان مذاکرات توسعه این میدان کنار رفته است.

بهمن صمیمی با اشاره به تمایل روس‌ها برای توسعه میدان زاغه، اظهار کرد: چاه شماره یک این میدان سال‌ها پیش حفاری و متروکه اعلام شد و درصدد هستیم تا با حفاری چاه شماره 2 میدان، اطلاعات موردنیاز را به دست آوریم.

صمیمی، اجرای عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی، پردازش اطلاعات و تعبیر و تفسیر داده‌ها و انجام عملیات پردازش PSTM و PSDM را از جمله فعالیت‌های انجام شده در میدان زاغه عنوان کرد و گفت: برای توسعه 3 میدان کاگی، موند و بوشگان نیز مذاکرات با یک شرکت اروپایی در حال انجام است.به گفته وی، توسعه این سه میدان نفت سنگین در 2 فاز پیش‌بینی شده که بر این اساس، تولید زودهنگام روزانه 5 هزار و 9 هزار بشکه در پایان فاز اول و تولید زودهنگام روزانه 11 هزار و 20 هزار بشکه در پایان فاز دوم توسعه این سه میدان برنامه‌ریزی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها