5 مکان زیارتی جدید در سرزمین‌های نور ایجاد شده است

کاروان 4 میلیونی راهیان نور به مناطق عملیاتی می‌رود

سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین که برای حضور در همایش مجمع ادوار بسیج دانشجویی به بوشهر سفر کرده است روز گذشته از زمینه‌سازی برای بازدید 5 میلیون زائر از سرزمین‌های نور خبر داد.سردار فضلی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به حضور حدود 40 هزار استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس اشاره کرد که در سال جاری همراه خانواده‌هایشان راهی سرزمین‌های نور شده‌اند.
کد خبر: ۴۴۶۴۹۹

اما اعلام این آمار واکنش سردار یعقوب سلیمانی، رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج را هم در پی داشت و او به «جام‌جم» گفت: اتفاقا من هم در جریان این خبر قرار گرفتم و نمی‌دانم چرا ایشان یک میلیون، اضافه‌تر اعلام کرده‌اند چون تلاش ما برای پذیرایی از 4 میلیون نفر است.

سلیمانی خبرهایی هم از اعزام دانش‌آموزان برای ما داشت و گفت: از 15 مهر اعزام دانش‌آموزان پسر را آغاز کردیم که تا پایان آبان حدود 400 هزار نفر از مناطق عملیاتی در قالب درس آموزش دفاعی بازدید کردند.

آغاز اعزام خواهران دانش‌آموز

او از آغاز اعزام دانش‌آموزان دختر به سرزمین‌های نور هم خبر داد و افزود: 18 آذر نخستین کاروان دختران دانش‌آموز راهی جنوب کشور شد و تاکنون نزدیک به 20 هزار نفر از خواهران در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی سفر کرده‌اند که این آمار روز به روز در حال افزایش است.

رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی را اقدامی مهم و بزرگ دانست و از همکاری‌های همه جانبه وزارت آموزش و پرورش تقدیر به عمل آورد.

سلیمانی اعزام خواهران دانش‌آموز را دارای 2 مرحله اصلی دانست و تاکید کرد: مرحله اول اعزام دانش‌آموزان دختر دوم متوسطه (درس تکمیلی آمادگی دفاعی) از 18 آذر شروع شده و استان‌هایی مانند همدان، کرمانشاه و قزوین به اردوهای جنوب کشور اعزام شده‌اند.

او ادامه داد: مرحله دوم اعزام هم از اول بهمن آغاز می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، حدود 500 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در نهایت به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

ایجاد مکان‌های زیارتی جدید

از دیگر خبرهای مرتبط با راهیان نور که مورد اشاره سلیمانی قرار گرفت ایجاد 5 مکان زیارتی جدید در مناطق عملیاتی بود که بر این اساس محل شهادت علی هاشمی و قرارگاه نصرت، منطقه عملیاتی کربلای 4، گلزار شهدای آبادان و 177 شهید گمنام، کانال کمیل و حنظله و محل شهادت شهید سبحانی در اطراف سوسنگرد به جمع دیگر مناطق مورد بازدید زائران افزوده شده است.

ره‌آورد سرزمین نور

سردار سلیمانی همچنین درباره دستاوردهای سفر دانش‌آموزان به مناطق جنوب کشور هم گفت: جدای از بار معنوی این سفر و همچنین گذراندن درس آموزش دفاعی، بسیاری از دانش‌آموزان و زائران به تولید آثار فرهنگی ـ هنری مرتبط با جنگ تحمیلی می‌پردازند که از آن جمله خاطره‌نویسی است.

او افزود: ساز و کاری فراهم شده است تا خاطرات زائران در این سفر معنوی جمع‌آوری شود و در نهایت جشنواره ره‌آورد سرزمین نور به بهترین خاطرات، عکس‌ها، اشعار و... که در جریان این سفر خلق شده باشند جوایزی را اهدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها