امامی‌کاشانی: آشکار شدن اقدام به جاسوسی باید برای آمریکا خجالت‌آور باشد

درخواست برگرداندن پهپاد جاسوسی از سر پررویی است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به درخواست اوباما از جمهوری اسلامی ایران برای برگرداندن هواپیمای جاسوسی این کشور گفت: این که دولت آمریکا می‌گوید بیایید تفاهم کنیم و از روی حسن نیت، هواپیما را برگردانید، غیر از این نیست که این کشور خوی استکباری دارد و در عین طرح چنین درخواستی، مرتب تحریم می‌کند و هر کاری بتواند علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۴۴۶۴۸۸

 آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران خطاب به واشنگتن که درخواست خود را بدون عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است، گفت: انجام این جرم برای آمریکا در دنیا خجالت‌آور است. آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: این حرف و درخواست اوباما واقعا از سرپررویی است و آبروریزی آمریکا در دنیا را به دنبال دارد. آیت‌الله امامی‌کاشانی، نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی کشورمان از سوی پهپاد جاسوسی آمریکا را بر اساس ماده 2 بند 4 منشور ملل متحد مصداق جرم مسلم دانست.

لاریجانی: می‌دانیم هواپیمای آمریکا چه کرده است

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با رد برخی ادعاها مبنی بر این‌که هواپیمای جاسوسی آمریکا به اشتباه از افغانستان وارد ایران شده است، گفت: ما می‌دانیم این هواپیما از کدام مراکز ما جاسوسی می‌کرده و در کدام مناطق پرواز کرده است، اطلاعات ما دقیق‌ است. به گزارش فارس، علی لاریجانی چهارشنبه شب در نشست ماهانه مجمع طلاب و فضلای قمی که در حسینیه آیت‌الله مرعشی‌نجفی در قم برگزار شد با اشاره به در اختیار گرفتن پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: جالب است که اوباما می‌گوید ما رسما از ایران درخواست می‌کنیم که این هواپیما را به آمریکا پس بدهد اما او باید رسما به ایران پاسخ دهد که پرنده آنها در آسمان ایران چه می‌کرده است. رئیس مجلس با بیان این‌که اوباما باید به ایران پاسخگو باشد، تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر داشته، دشمن را به هراس انداخته است، آنها خودشان می‌دانند حرف‌هایی که در ارتباط با این‌که فناوری هسته‌ای ایران به سمت نظامی شدن است، دروغ است.

نماینده قم افزود: دشمن بارها اعتراف کرده تحولاتی که در منطقه رخ داده توازن را برهم زده است و برای این‌که این توازن را حاکم کنند به سوریه فشار وارد می‌کنند و جالب است کشورهایی در حاشیه خلیج‌فارس طرفدار انقلاب در سوریه هستند که خودشان نظام سلطنتی در کشورشان حکمفرماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها