در حالی که مسوولان متروی تهران همچنان از عدم حمایت دولت از این مجموعه گلایه دارند، دبیر شورای عالی ترافیک نامه دولت به بانک‌ها برای همکاری نکردن با متروی تهران را کذب محض دانست و گفت: متروی تهران یکی از بدهکاران بزرگ به بانک‌هاست و طبیعی است که برخی از بانک‌ها نخواهند عاملیت آن را برعهده بگیرند.
کد خبر: ۴۴۵۵۵۲

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به کمک‌های غیرنقدی شهرداری به توسعه عمرانی مترو افزود: کمک‌های غیرنقدی که شهرداری مدعی پرداخت آن است اصلا حساب و کتاب درستی ندارد و مشخص نیست که به چه صورت داده می‌شود، زیرا یک بخش از این کمک‌ها به صورت زمین است.

عددسازی در کمک‌های غیرنقدی

وی توضیح داد: عددسازی‌هایی وجود دارد که بخش عمده آن عملا محقق نمی‌شود، به طور مثال بدهی مترو به بانک‌ها که شهرداری تضمین پرداخت آن را داده است به حساب کمک‌های شهرداری به مترو می‌گذارند، در حالی که این بدهی است که از سال‌های قبل بوده و باید شهرداری پرداخت می‌کرده و چیزی به حساب متروی تهران نمی‌رود. این رقم‌ها به حساب بانک پرداخت می‌شود، اما به‌گونه‌ای وانمود می‌شود که به حساب مترو واریز شده است.دبیر شورای عالی ترافیک با اشاره به کمک‌های دولت در بخش ترخیص واگن‌ها افزود: در بحث ترخیص واگن‌ها مکاتبات متعددی داریم که خود مسوولان مترو خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌اند همان‌طور که در این سال‌ها حمایت‌های شما سبب شده است که ما بتوانیم واگن‌هایمان را از گمرک ترخیص کنیم باز هم مساعدت شود و به‌رغم بدهی‌هایی که ما به گمرک داریم، این کمک‌ها ادامه پیدا کند؛ اما در رسانه‌ها طور دیگری وانمود می‌شود.

شفیعی تصریح کرد: اگر دولت چتر حمایتی خود را از سر متروی تهران و متروی سایر شهرها بردارد، کار اصلا پیش نمی‌رود و در این خصوص به تمام سازمان‌هایی که به نحوی با متروی تهران مرتبط هستند سفارش شده به این مجموعه کمک کنند.

ورود آقایان به واگن‌های متروی بانوان ممنوع!

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به افزایش یک واگن به واگن‌های ویژه بانوان،‌ گفت: متاسفانه در برخی ساعات شلوغ آقایان وارد واگن‌های خانم‌ها می‌شوند که این امر باعث اعتراض بانوان شده و به همین منظور از این پس ماموران حراست و پلیس مترو بر عدم ورود آقایان به قسمت جدیدی که به بانوان اختصاص دارد، نظارت می‌کنند.

علی‌محمد قلی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: سازه‌های فلزی ویژه‌ای در قطارهای خط 2 و 4 مترو نصب شده تا نیمی از ظرفیت واگن افزوده شده ویژه بانوان در ابتدا و نیمی دیگر در انتهای قطار توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده تمامی قطارهای خط یک مترو نیز به این سازه‌های فلزی تجهیز می‌شوند ودر مجموع ظرفیت واگن‌های ویژه بانوان در قطارهای متروی تهران به 3 واگن افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها