رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سفر به مشهد پس از حضوری 5/2 ساعته در شهر توس و بازدید از قسمت‌های مختلف آرامگاه فردوسی، یک میلیارد تومان برای بهبود وضع آرامگاه خالق شاهنامه اختصاص داد.
کد خبر: ۴۴۵۴۳۴

رئیس سازمان فرهنگی وگردشگری کشور در جریان بازدید از توس و اختصاص یک میلیارد تومان بدین منظور ضمن تاکید بر این‌که توس باید در شان حکیم بزرگی چون فردوسی باشد، گفت: فردوسی نامدار متعلق به تمام فارسی زبانان در تمام نقاط جهان است وهمه باید در قبال آبادانی منطقه تاریخی توس احساس مسوولیت کنند.

به گزارش مهر، روح‌الله احمدزاده با بیان این مطلب که منطقه فردوسی باید محل رفت آمد تمام ادبا، عرفا و زبان‌شناسان باشد، تصریح کرد: توس را باید به گونه‌ای ساخت که جوان ایرانی وقتی وارد آن می‌شود احساس غرور و هویت ملی کند و آن زمان است که ما دیگر دغدغه تهاجم فرهنگی را نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر این‌که این منطقه نیازمند توجه جدی همه ارگان‌هاست بویژه استانداری است، گفت: بهسازی و زیبا سازی بلوار منتهی به توس، نظافت منطقه، ساخت فضا متناسب با داستان‌های شاهنامه، سهیم کردن مردم منطقه در نگهداری آن با تقویت حس مسوولیت در آنان و بهسازی فضای سبز داخل محوطه آرامگاه از اولویت‌های احیای این منطقه است.

احمدزاده افزود: همچنین ساخت یک سالن همایش در عرصه شهر تاریخی توس به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی نیز از ضروریات است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور آمادگی خود را برای هر نوع مساعدت به استان در زمینه بهسازی منطقه توس اعلام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها