مشاور عالی سازمان سنجش تاکیدکرد:

طراحی سوالات کنکور 91 به صورت مفهومی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان از میان بخش‌های حذف شده کتاب های درسی سوالی در کنکور طرح نمی‌شود، گفت: سوالات کنکور 91 به صورت مفهومی طراحی می‌شود.
کد خبر: ۴۴۵۲۱۰

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه سوالات کنکور فقط از میان منابع اعلامی طراحی می‌شود، تصریح کرد: منابع سوالات در دفترچه راهنمای کنکور مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه از حذفیات کنکور و کتاب‌های کمک درسی و جانبی سوالی در کنکور 91 طرح نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سوالات کنکور امسال همانند سال گذشته مفهومی است، البته مفهومی بودن سوالات به منزله دشوار بودن آن نیست.

مشاورعالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه طراحی سوالات صد درصد از میان منابع اعلام شده است، تصریح کرد: داوطلبان باید با برنامه‌ریزی لازم و با توجه به توان علمی که دارند خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند.

توکلی در خصوص تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 91 گفت: بر اساس تصمیم کارگروه ماده چهار کنکور ، مقرر شد، سوابق تحصیلی نمرات تراز شده دروس امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان برای دیپلمه‌های نظام جدید برای گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و فرهنگ و معارف اسلامی که از سال 84 به بعد دیپلم خود را دریافت کرده‌اند، 25 درصد تاثیر داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها