وزیر بهداشت با اشاره به قانون تمام وقت شدن اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی و اجرای آن گفت: دستورالعمل تمام وقتی را به دانشگاهها ابلاغ کرده ایم و بر اساس آن تمام روسای دانشگاههای علوم پزشکی تمام وقت شده اند.
کد خبر: ۴۴۵۱۰۴

دکتر مرضیه وحیددستجردی امروز دوشنبه در حاشیه شصت و هشتمین اجلاس روسای دانشگاهها، در پاسخ به وضعیت فعلی تمام وقتی روسای دانشگاههای علوم پزشکی گفت: با توجه به اینکه ما در وزارت بهداشت دستورالعمل تمام وقتی هیات علمی و هیات امنایی را ابلاغ کرده ایم، در آن تاکید کرده ایم که کل  روسا و هیات رییسه دانشگاهها نیز باید تمام وقت شوند.

"‌البته در این دستورالعمل آورده ایم که وقتی این افراد بدون مطب می شوند، باید در بیمارستانها برای آنها کلینیک دایر شود تا بیماران را با تعرفه دولتی درمان کنند و چون با توجه به تعداد زیاد اساتید دانشگاه امکان ایجاد کلینیک در بیمارستانها وجود ندارد ، بخشی از مطب های پزشکی برای این منظور  استفاده خواهند شد."

وی گفت: ما از پزشکانی که حاضر باشند مطب شان را به عنوان کلینیک ویژه مورد استفاده قرار دهند، استقبال می کنیم. این مطب یا کلینیک باید با تعرفه دولتی اداره شود و شرط دیگر نیز این است که اگر بیمار نیاز به بستری شدن داشت باید وی را به بیمارستان های دولتی ارجاع دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد:اکنون تمام روسای دانشگاهها تمام وقت هستند و با این برنامه همکاری دارند و نمی توانند خارج از این برنامه فعالیت کنند.

وی با اشاره به بار مالی تمام وقتی اعضای هیات رییسه دانشگاههای علوم پزشکی، گفت: ما برای اینکه این تکلیف قانونی را تنها برای روسا و هیات رییسه دانشگاهها اجرایی کنیم احتیاج به 107 میلیارد تومان اعتبار داریم که هنوز یک ریال از این اعتبار به ما تعلق نگرفته است .

" همه اعضای هیات رییسه و روسای دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت با همان تعرفه قبلی مشغول به کار هستند."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها