راهنمای خرید قاب عکس‌های دیجیتال

رهایی از زندان قاب عکس‌های سنتی

بهترین راه به نمایش گذاشتن عکس‌ها این است که از یک قاب عکس دیجیتال (digital photo frame) استفاده کنیم. امروزه انواع قاب عکس‌های دیجیتال ارزان با قیمتی حدود 20 یورو نیز در بازار یافت می‌شوند، اما نباید از آنها انتظار داشته باشید کیفیت خوبی را ارائه کنند. پس اگر می‌خواهید عکس‌های خود را با همان کیفیتی که دارند نمایش دهید، باید انواع گران‌تر و مرغوب‌تر این قاب عکس‌های الکترونیکی را انتخاب کنید.
کد خبر: ۴۴۴۳۷۸

 در برخی از این قاب عکس‌های دیجیتال، شما برای بارگذاری (upload) تنها کافی است شماره رمز منحصر به فرد قاب را در وب سایت اختصاصی آن شرکت ثبت کنید، سپس از طریق رایانه خود و به کار بردن رابط کاربری این شرکت، تنظیمات و بارگذاری عکس‌ها را انجام دهید. تا زمانی هم که قاب عکس شما از طریق وای ـ فای به اینترنت متصل باشد، هر وقت که اراده کنید می‌توانید عکس‌های خود را حتی از کشوری دیگر به قاب عکس دیجیتال خود ارسال کنید. اما اگر قصد دارید تعداد زیادی عکس را یکباره به قاب عکس بفرستید، بهتر است از طریق درگاه‌های فیزیکی (USB) یا کارتخوان دستگاه این کار را انجام دهید؛ زیرا فرآیند بارگذاری عکس‌ها به وب و دانلود آنها از وب به قاب عکس چرخه‌ای است که به آهستگی انجام می‌گیرد. در این میان انجام برخی تنظیمات آن نیز تنها از راه وب میسر است. از راه اتصال شبکه نیز می‌توان بین قاب عکس دیجیتال و فیس بوک (Facebook) پیوند برقرار کرد. با در نظر داشتن تعداد زیاد کاربرانی که از طریق این سرویس به اشتراک‌گذاری عکس می‌پردازند، می‌توان به اهمیت این موضوع پی برد.

شما می‌توانید قاب عکس خود را به صورتی تنظیم کنید که عکس‌ها را مستقیما از فیس بوک یا دوستان منتخب‌تان که طی 2 هفته گذشته عکس‌هایی را به پروفایل خود افزوده‌اند، دریافت کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای عکس‌ها توضیحاتی (comment) بنویسید. قابلیت ایمیل مستقیم عکس‌ها به این قاب عکس‌ها از ویژگی دیگر آنهاست. شما نمی‌توانید از قاب عکس‌های دیجیتال نوع مات، آن کنتراست بالایی را که قاب عکس‌های شیشه‌ای براق دارند، انتظار داشته باشید؛ اما در عوض مشکل انعکاس نور را روی آنها ندارید. بعلاوه قادرید عکس‌های دیجیتال را به صورت اسلاید شو به نمایش درآورید و آنها را به اطراف حرکت دهید و قسمت‌های مورد نظر خود را بزرگنمایی (zoom) کنید. ما برای آزمایش 4 نوع قاب عکس دیجیتال را به صورت ردیفی در کنار هم قرار دادیم تا ببینیم کدامیک از آنها نمایش عکس بهتری دارند. بنابر این عکس‌های مشابهی را در همه آنها به صورت یکسان به نمایش گذاشتیم و مستقیما تصویر همه آنها را با هم مقایسه کردیم.

آزمایش‌های ما شامل مواردی چون آسانی استفاده، قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملکرد و کارایی‌های اضافی قابل ارائه توسط هر یک از آنها بود. در این مطلب سعی ما این است تا شما را در انتخاب ارزان‌ترین و بهترین قاب عکس دیجیتال از بین این چهار نوع که بین 49 و 150 یورو قیمت دارند، راهنمایی کنیم. بنابر این هر یک از آنها را براساس ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی از قبیل داشتن قاب صفحه نمایش بزرگ‌تر، قابلیت صفحه لمسی (touchscreen)، وای ـ فای (Wi-Fi) و مدیریت بهتر عکس‌ها مورد بررسی و آزمایش قرار داده‌ایم که نتایج آن را جهت اطلاع شما به شرح زیر می‌آوریم:

KODAK PULSE DIGITAL FRAME WS730S

2 عامل اصلی پیشرفته بودن و قابلیت‌های فراوان، بخوبی قیمت بالای این قاب عکس دیجیتال را توجیه می‌کند. این قاب عکس 7 اینچی کوچک ترین عضو گروه مورد آزمایش ماست که عکس‌هایی با اندازه 6 در 4 اینچ را نمایش می‌دهد. از ویژگی‌های آن می‌توان به صفحه لمسی و وای ـ فای بودن آن اشاره کرد. اگرچه این قاب عکس دیجیتال صفحه نمایشی کوچک دارد، اما انبوهی از قابلیت‌ها دارد. صفحه نمایش مات آن در نمایش عکس‌ها از جلوه دیگر قاب عکس‌های دیجیتال که صفحه نمایش شیشه‌ای براق دارند، بی‌بهره است؛ اما شبکه بندی وای ـ فای (Wi-Fi networking) آن با فراهم کردن رابط کاربری بصیر از طریق وب که فرستادن مستقیم عکس‌ها از فیس بوک به قاب و دیدار دوستان را ممکن می‌سازد، این کاستی‌اش را کاملا جبران می‌کند. با این حال قابلیت صفحه لمسی آن مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌های جدید نیست و اجازه حرکت عکس‌ها به این سو و آن سو را به شما نمی‌دهد.

AGFA AF 7088MT MOVEE TOUCH

این اولین قاب عکس دیجیتال شرکت آگفاست که از صفحه نمایش لمسی براق شیشه‌ای تبلت گونه برخوردار بوده و حرکت عکس‌ها به هر طرف و سر خوردن از یک آلبوم به یک آلبوم دیگر را ممکن می‌سازد. دارای باتری قابل شارژی است که 2 ساعت دوام می‌آورد و می‌تواند در اتاق پذیرایی بین مهمان‌های شما دست به دست بگردد. یکی از ایرادهای آن، این است که با چرخاندنش، گرایش صفحه نمایش آن به صورت خودکار از حالت landscape به حالت پرتره (portrait) تغییر نمی‌کند. ایراد بعدی رابط کاربری کم سرعت آن است که سرعت پاسخگویی مناسبی را ارائه نمی‌کند.

عکس‌ها روی آن از کیفیت خوبی برخوردارند اما جزئیات را تنها در عکس‌های تیره‌تر بخوبی نشان می‌دهد که این ایراد در آن با تنظیم روشنایی قابل رفع است.

ELONEX WS710 WEATHERSTATION AND PHOTO FRAME

این قاب عکس یک حسگر ریموت نیز دارد و اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که بخوبی به عنوان قاب عکس دیجیتال انجام وظیفه کند و کاربردهای مفید دیگری نیز داشته باشد، این همان گمشده شماست. کافی است این قاب عکس دیجیتال را به خارج از محیط خانه ببرید. بلافاصله به عنوان مرکز هواشناسی سیار شما عمل کرده و به صورت بیسیم (wireless) درجه حرارت محیط خارج و رطوبت هوا را به شما گزارش می‌دهد. علاوه بر آن، می‌توانید با آن به رادیوی FM هم گوش کنید. اگر بیش از آن که بزرگی اندازه قاب عکس برای شما مهم است، به کیفیت آن اهمیت می‌دهید، صفحه نمایش این قاب عکس‌ها را با کیفیت، وضوح و رنگ‌های بسیار زنده‌ای که خیلی بهتر از قاب عکس‌های دیجیتال گرانقیمت دیگر است، ارائه می‌کند که واقعا ارزش مبلغ پرداختی را دارد.

VIEWSONIC VFM1586-11E

عکس‌ها روی قاب عکس‌های بزرگ‌تر جلوه بهتری دارند اما قاب عکس ویو سونیک با محیط 22 اینچی خود، از محصولات دیگر متمایز است. بزرگی قاب آن قیمت گران این وسیله را بخوبی توجیه می‌کند اما قابلیت‌ها و رابط کاربری آن خیلی ابتدایی است. عکس‌ها در آن بوضوح و روشنی که در قاب عکس‌های دیجیتال کوچک‌تر که از پیکسل‌های بیشتری در مقیاس اینچ برخوردارند، جلوه‌گر نشده اما با دکوربندی زیبای سنتی که در گوشه‌ها دارد، موجب می‌شود نمایش عکس‌ها روی آن جالب به نظر بیاید.

جواد ودودزاده

منابع:

http:‌/‌‌/‌www.techiser.com

http:‌/‌‌/‌www.techgadgets.in

http:‌/‌‌/‌www.picture-frames-manufacturers.com

جدول مقایسه‌ای قاب عکس‌های دیجیتال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها