سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت ماه محرم، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را نشات گرفته از حرکت امام حسین(ع)‌ دانست و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که ما هر چه داریم از عاشورای امام حسین(ع) ‌داریم.
کد خبر: ۴۴۳۹۱۵

 دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در شب های ماه محرم درباره سیره و روش حضرت امام حسین(ع)، حوادث کربلا و عبرت های عاشورا در جمع شیفتگان حسینی که این بار در مزار شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله جمع شده بودند به مقایسه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با حرکت امام حسین(ع)‌ پرداخت و گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی مستعمره آمریکا بود و 60هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند.

وی افزود: شاه ایران بهترین رابطه را با رژیم صهیونیستی داشت و برای فساد اجتماعی و مالی ملت ایران می کوشید و مخالف شرع مخالف اسلام بود لذا امام(ره) نیز مانند جدش امام حسین ( ع ) اقدام به قیام کرد.

نصرالله با اشاره به اینکه اگر امام ساکت می نشست، دیگر اسلامی باقی نمی ماند، افزود: خطر، اسلام را در ایران تهدید می کرد لذا امام مقابل شاه ایستاد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: در ابتدای حرکت امام، بحث تاسیس جمهوری اسلامی مطرح نبود و امام صرفا در ابتدا می خواست اسلام را در ایران حفظ کند اما زمانی که شاه تن به این امر نداد، امام بر علیه شاه قیام کرد؛ البته مردم دلاور ایران نیز امام را تنها نگذاشتند و مانند حادثه کربلا با دادن شهید در این راه، حرکت خود را به ثمر رساندند.

وی در ادامه با طرح این سئوال که چگونه یک فرد به تنهایی می تواند در مقابل پادشاهی که از سوی غرب، اسرائیل و حتی دولت های عربی حمایت می شد ، بایستد، گفت: امام خمینی(ره) خود در پاسخ به این سئوال فرمودند که ما هر چه داریم از عاشورای امام حسین(ع) ‌داریم.

سیدحسن حرکت آیت الله محسن حکیم و محمدباقر صدر را الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: ‌حرکت این دو عالم شیعی در عراق نیز ملت عراق را از بحران زمان خویش نجات داد.

وی اظهار داشت: مقاومت اسلامی در عراق که مقابل اشغالگری ایستاد و آمریکا را مجبور به ترک از این کشور کرد نیز از حرکت کربلا الگو گرفته است.

نصرالله، الگوی معاصر حرکت حسینی در لبنان را امام موسی صدر دانست و افزود: ایشان نه تنها بین مسلمین بلکه بین شیعیان نیز غریب بود.

وی افزود: امام موسی صدر جانش را در کف دستش قرار داده بود و برای احیای اسلامی و آزادی فلسطین و قدس و حتی وحدت بین لبنانی ها حاضر بود به تمامی نقاط دنیا سفر کند و بر سر همین اعتقاد و این گونه اقدامات نهایتا در لیبی ربوده شد.

دبیرکل حزب الله، مقاومت اسلامی در لبنان را نیز نشات گرفته از حادثه کربلا خواند و گفت: جوانان ما از علی اکبر، کودکان ما از علی اصغر و پیران ما از حبیب بن مظاهر الگو گرفته اند و با این روحیه بوده که توانسته ایم بعد از 28 سال باوجود تمامی توطئه ها و نقشه های دشمن کماکان ایستادگی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بررسی ابعاد شخصیتی شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله پرداخت و گفت: شهید موسوی زندگی و مال دنیا و حتی خانواده اش را فدای راه مقاومت کرد و شهادت به دست دشمن صهیونیستی اجری بود که خداوند به او داد.

دبیرکل حزب الله شهید موسوی را شاگرد ممتاز امام حسین( ع) خواند و خطاب به مردم لبنان گفت: اگر می خواهید در کشور مزاری را که نزدیک و شبیه ترین مزار به امام حسین(ع) است زیارت کنید، شما را به زیارت مقام شهید عباس موسوی در نبی شیت دعوت می کنم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها