فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: سربازان دریادل و ولایتمدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعار "راه ما راه حسین است" و تحت فرمانده معظم کل قوا و با پشتیبانی و دعای خیر مردم و با روحیه شهادت طلبی هر تهدیدی را پاسخ گفته و در برقراری امنیت در مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آماده اند.
کد خبر: ۴۴۳۴۷۸

امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: روز هفتم آذر سالروز پیروزی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات مروارید در منطقه استراتژیک شمال خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه نتایج این عملیات به عنوان نتایج راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، افزود:  نتایج عملیات مروارید علاوه بر دستاوردهای نظامی، دستاوردهای سیاسی و اقتصادی را نیز برای کشورمان به همراه داشت همانطور که در حال حاضر حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد تامین کننده منافع اقتصادی کشور است.

سیاری ادامه داد:دریاها برای هر کشوری دارای ابعاد مختلفی است و باید هر کشوری بتواند از دریاهای در اختیارش استفاده کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، موضوع استفاده از انرژی های نهفته در دریا، منابع غذایی نهفته در دریا، انتقال فرهنگ به کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از طریق رفت و آمد گسترده دریایی، افزایش تجارت دریایی وهمچنین برقراری امنیت راههای دریایی را بسیار برای کشور حائز اهمیت دانست.

وی در ادامه در خصوص مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حال حاضر ایران نزدیک به 3 هزار کیلومتر مرز دریایی دارد که هزار کیلومتر آن جزء مرزهای دریایی جنوب کشور است که دارای اهمیت فراوانی است اما سواحل محرومی دارد که باید در جهت آبادانی آن کوشش کنیم.

سیاری به سخنان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر آبادانی سواحل جنوبی کشور، ایجاد بنادر مهم در این سواحل، برقراری امنیت در سواحل دریاها و همچنین افزایش توان دفاعی در دریاها اشاره کرد و افزود: با داشتن یک نیروی دریایی راهبردی می توان به این اهداف دست یافت و لازمه  دستیابی به یک نیروی دریایی راهبردی که بتواند این خواسته ها را عملی کند برقراری امنیت در مرزهای دریایی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران توانسه این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس تاکیدات فرماند معظم کل قوا هم اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یک نیروی دریایی ساحلی به یک نیروی دریایی آبهای آزاد تبدیل شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به عملکرد نیروی دریایی طی دو سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته 16 ناوگروه از ایران به آبهای آزاد اعزام شدند و به صورت مستمر برقراری امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را  بر عهده دارد.

وی یادآور شد: ناوگروه دوازدهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کانال سوئز عبور کرد و در دریای مدیترانه حضور یافت و در پی آن رژیم صهیونیستی عنوان کرد ایران آمده تا اقتدار خود را به نمایش بگذارد.

سیاری به ماموریت ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی ارتش به فرماندهی ناوشکن بومی جماران در شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب در حال انجام ماموریت است و هم اکنون 55 روز از ماموریت آن می گذرد.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون با ارسال 16 ناوگروه به آبهای بین المللی 450 هزار کیلومتر در دریاهای آزاد دریانوردی کرده است که این رقم 11 برابر پیمودن کره زمین است  و علیرغم همه تحریم ها نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران  در عرصه علم و دانش و صنعت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اسکورت 1300 کشتی تجاری و نفتکش طی دو سال گذشته در آبهای آزاد خبر داد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اجازه نداده است که در منطقه شمال اقیانوس هند خدشه ای به امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان وارد شود.

" سربازان دریادل و ولایتمدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعار "راه ما راه حسین است" و تحت فرمانده معظم کل قوا و با پشتیبانی و دعای خیر مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه و با روحیه شهادت طلبی هر تهدیدی را پاسخ گفته و در برقراری امنیت در مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آماده اند."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها