سرخ‌ها با این پیروزی در مرحله بعدی جام حذفی به مصاف برنده بازی استقلال با مهر کرج خواهند رفت

ذوب‌آهن قربانی بلندپروازی پرسپولیس شد

پرسپولیس با ارائه یک بازی قابل قبول در اصفهان ضمن کسب برتری 3 بر 2 مقابل ذوب‌‌آهن، گام به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی گذاشت؛ جایی که به احتمال فراوان باید رودرروی استقلال تهران قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۳۲۵۱

مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقه‌های جام حذفی دیروز در شرایطی آغاز شد که همه نگاه‌ها متوجه ورزشگاه فولادشهر اصفهان بود؛ جایی که شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در ذوب‌آهن پذیرای سرخ‌پوشان تهران بودند، دیداری نزدیک و جذاب که در نهایت به برتری پرسپولیس انجامید تا حمید استیلی که بشدت تحت فشار هواداران و حتی مسوولان باشگاه قرار دارد، پس از کسب این پیروزی دلچسب، سجده شکر به‌جا آورد.

در این دیدار و در شرایطی که هیجان ابتدای بازی فروکش نکرده بود، ذوبی‌ها روی اشتباه علیرضا حقیقی و خط دفاعی سرخپوشان موفق شدند گل نخست را وارد دروازه پرسپولیس کنند. این گل خیلی زود توسط پرسپولیسی‌ها پاسخ داده شد؛ به‌طوری که پس از اعلام ضربه پنالتی روی جواد کاظمیان، مازیار زارع در دقیقه 17 و درست 10 دقیقه پس از گل فرشید طالبی، کار را به تساوی کشاند.

این بازی زیبا و تهاجمی از سوی هر دو تیم در نیمه دوم هم ادامه یافت تا این‌که سیدمحمد حسینی در دقیقه 56 روی ضعف مفرط خط دفاعی پرسپولیس روی توپ‌های ارسالی از جناحین، گل دوم را وارد دروازه سرخپوشان کرد؛ اما پرسپولیسی‌ها که برخلاف بازی‌های لیگ در این دیدار از انگیزه بالایی برخوردار بودند، در دقیقه 60 بار دیگر کار را به تساوی کشاندند. امیرحسین فشنگچی با استفاده از شروع مجدد زیرکانه حسین بادامکی، گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا در ادامه و در دقیقه 78 مازیار زارع با ضربه‌ای سنگین، گل برتری پرسپولیس را وارد دروازه شهاب گردان کرده و این گل رای به صعود پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی و دیدار احتمالی با استقلال تهران در مرحله یک‌چهارم نهایی بدهد.

استیلی: گفته بودم فرصت اشتباه کردن نداریم

پس از این دیدار و در شرایطی که منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی ذوب‌آهن دلیل کسب این نتیجه را ناشی از تجربه بالای بازیکنانی چون علی کریمی دانست، حمید استیلی، سرمربی پرسپولیس که بشدت از کسب این پیروزی شادمان بود، این چنین اظهارنظر کرد: پیروزی مقابل ذوب‌آهن همواره ارزشمند است؛ چراکه این تیم در سال‌های اخیر همواره یکی از قدرت‌های برتر فوتبال ایران بوده و بازیکنان خوبی را به تیم ملی معرفی کرده است، به هر حال در یک بازی سنگین بازیکنان ما با تمام وجود جنگیدند و این برد حاصل تلاش همه آنها بود.وی افزود: پیش از بازی بارها به بازیکنان گفتم که جام حذفی جای اشتباه کردن نیست و دیدید در روزی که از حضور بازیکنان بلندقدمان محروم بودیم، روی ارسال‌های بلند آسیب‌پذیر نشان دادیم و 2 بار از حریف عقب افتادیم. با این حال خوشحالم که هر دو بار کار را به مساوی کشانده و در نهایت گل برتری را هم وارد دروازه حریف کردیم؛ آن هم در شرایطی که بازی در خانه حریف برگزار می‌شد و ما چند مهره اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم.

صعود دشوار داماش و صبا

در دیگر بازی‌های دیروز صبای قم یکی از بالانشینان لیگ برتر در کرمان به مصاف مس سرچشمه رفت و در حالی که 120 دقیقه تلاش 2 تیم گلی در برنداشت، این شاگردان عبدالله ویسی بودند که در ضربات پنالتی موفق ظاهر شده و با کسب برتری 5 بر 4 راهی دور بعد شدند. در تبریز، داماش گیلان که تا دقایق پایانی بازی یک بر صفر از ماشین‌سازی عقب بود، با گل دقیقه 89 محمدرضا مهدوی به بازی برگشت تا در نهایت مصطفی حاجتی در دقیقه 104 گل برتری تیمش را وارد دروازه حریف کند.

نکته جالب توجه این دیدار این‌که رسول خطیبی، مهاجم کهنه‌کار ماشین‌سازی در دقیقه 101 نتوانست از روی نقطه پنالتی، دروازه حریف را باز کند تا پس از تراکتورسازی و شهرداری، آخرین نماینده تبریز هم از جام حذفی کنار برود. در آخرین بازی دیروز شهرداری یاسوج با نتیحه 2 بر یک سیاه‌جامگان مشهد را شکست داد.

سایپای مهر کرج، حریف تمرینی شهرآورد

مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در شرایطی امروز با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین دیدار استقلال تهران در ورزشگاه آزادی، پذیرای تیم دسته دومی سایپای مهر کرج است. این فرصت ارزشمندی برای پرویز مظلومی و شاگردانش محسوب می‌شود تا به دنبال پیروزی راحت بر شیرین‌فراز کرمانشاه، با کسب دومین پیروزی آسان خود در جام حذفی به استقبال شهرآورد تهران و مصاف با پرسپولیس بروند.سایپای مهر کرج که در مرحله قبل موفق شد راه‌آهن را با علی دایی از گردونه جام حذفی کنار بزند، نشان داده که تیم دست و پا بسته‌ای نیست. در این شرایط، پرویز مظلومی، سرمربی استقلال تصریح کرد: آنچه مسلم است ما امسال جام حذفی را جدی‌تر از همیشه دنبال می‌کنیم و در این دیدار هم ضمن این‌که برای حریف خود احترام قائلیم، اجازه شگفتی‌سازی را به آنها نخواهیم داد تا با کسب یک پیروزی روحیه‌ساز، به استقبال پرسپولیس برویم.اما ربیعی، سرمربی سایپای مهر کرج تاکید کرد که تیمش با همه توان، گام به این میدان خواهد گذاشت تا ثابت کند برتری مقابل راه‌آهن تصادفی نبوده و این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شهرآورد خوزستان در غیاب پیروانی

در دیگر بازی‌های امروز جام حذفی، ابومسلم مشهد با هدایت خداداد عزیزی پذیرای شاهین بوشهر است و مس کرمان هم در حالی میزبان فجر شهید سپاسی است که این تیم محمود یاوری را دیروز جانشین کلانتری کرد. این شرایط در دیدار صنعت نفت آبادان و فولاد اهواز نیز حکمفرماست و آبادانی‌ها در حالی میزبان شهرآورد خوزستان هستند که دیروز مسوولان باشگاه با کناره‌گیری غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم خود موافقت کردند تا در آستانه این بازی حساس به نفتی‌ها شوک وارد شود؛ نفتی که در پایان هفته چهاردهم لیگ در رده قابل قبول یازدهم قرار گرفته است.

نتایج بازی‌های دیروز

سیاه‌جامگان مشهد یک ـ شهرداری یاسوج 2

گل‌ها: صمد اکبری (62) و مقداد قباخلو (77) برای شهرداری و مهدی هاشمی‌نسب (90) برای سیاه‌جامگان

ذوب‌آهن 2 ـ پرسپولیس 3

گل‌ها: فرشید طالبی (7) و سیدمحمد حسینی (56) برای ذوب‌آهن و مازیار زارع (17 ـ پنالتی و 78) و امیرحسین فشنگچی (60) برای پرسپولیس

ماشین‌سازی تبریز یک ـ داماش گیلان 2

گل: محسن دلیر (23) برای ماشین‌سازی و محمدرضا مهدوی (89) و مصطفی حاجتی (104) برای داماش

مس سرچشمه 4 ـ صبای قم 5 (ضربات پنالتی)‌

برنامه بازی‌های امروز:

ابومسلم مشهد ـ شاهین بوشهر، ورزشگاه تختی مشهد، ساعت 14، داور: رسول رهبرفام

مس کرمان ـ فجر سپاسی، ورزشگاه باهنر، ساعت 14، داور: رضا کرمانشاهی

صنعت نفت ـ فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 30/14، داور: محسن ترکی

استقلال ـ سایپای مهر کرج، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 15/16، داور: یدالله جهانبازی

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها