احمدی نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) با طرح این سوال که چرا حادثه عاشورا مهم است و امام حسین (ع) عزیز همه هستی بوده و همه انسان ها با هر گرایش و عقیده ای وقتی با امام حسین (ع) آشنا می شوند عاشق و دلبسته ایشان می شوند ، گفت:‌امام حسین (ع) تجلی کامل همه خوبی های خداوندی است .
کد خبر: ۴۴۲۷۱۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته بسیج در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان نهاد ریاست جمهوری که در کنار مزار شهید گمنام واقع در مجموعه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه ظلمی که در عاشورا اتفاق افتاده، بزرگترین ظلم تاریخ است گفت : ظالمان در این روز، همه خوبی ها و حقیقت انسانی را سربریدند و در حقیقت انسانیت و فطرت انسانی و توحید و عدالت را کشتند .

وی گفت : در صحنه عاشورا ظرفیت های انسانی به طور کامل بروز و ظهور کرد اینکه انسان از طرفی می تواند به قدری بالا برود که ملائک حسرت جایگاه والای انسانی را بخورند و از سوی دیگر می تواند به قدری سقوط کند که حدی برای آن نیست و به جایی می رسد که حتی طفل شش ماهه را هم شهید می کند و بر پیکر پاک جنازه های شهدای کربلا اسب می دوانند غافل از اینکه کسی که به خدا بپیوندد ماندگار و جاودان خواهد بود و امروز بدن های بی سر صحنه عاشورا مانند خورشید در آسمان می درخشند و پرچم های برافراشته توحید و عدالت در جهان هستند .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش بسیجی را مظهر پاکی ، اخلاص ، عشق و مهرورزی دانست و گفت: امروز فرهنگ عاشورا و مکتب حسینی راهنمای ملت ایران در صحنه های سخت است و بسیجیان عاشقان خط سرخ حسینی و مکتب اباعبدالله الحسین (ع) هستند که در تمامی صحنه ها حضور با انگیزه ، پرنشاط ، سازنده و تعالی آفرین داشته و پرچمدار عدالت و توحید هستند و بی‌تردید تا زمانی که این روحیه در ملت ایران زنده باشد همواره پیروز خواهد بود .

احمدی نژاد با طرح این سوال که چرا بسیج مهم است و حضرت امام (ره) فرمودند که دفتر تشکل بسیج را همه انبیاء و اولیاء از اول تا آخر امضاء کرده اند ، اظهار داشت : بسیج جلوه‌ای از حقیقت وجودی انسان ، روح الهی و فطرت خدایی انسان است .

رییس جمهور با بیان اینکه فطرت الهی در همه انسان ها مشترک است خاطر نشان کرد: هر انسان در هر کجای عالم هستی به هر نسبت که تمایلات مادی و نفسانی و رنگ و نژاد و زبان را کنار بگذارد و روحیه خداجویی ، عدالت طلبی ، پاکی و عشق را در خود بعنوان ویژگی های فطرت الهی زنده کند بسیجی است . بسیجی کسی است که حلقه هایی که انسان را به زمین متصل می کند را پاره کرده و حلقه هایی که انسان را به آسمان و خدا وصل می کند را تقویت می نماید.

رییس جمهور گفت : بسیجی تجلی حقیقتی است که خدا می خواست بر زمین خلق کند و بخاطر آن به خود تبریک گفت .

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت : نقطه اوج بسیجی بودن ،انسان کامل و امام هستی است چرا که همه زیبایی ها را در خود متجلی کرده و از همه زشتی ها به دور است او حلقه اتصال انسان به آسمان و به خداست.

رییس جمهور با بیان اینکه ولایت حلقه اتصال انسان به خدا می باشد گفت : انسان به اندازه ای به ولایت پیوسته است که از زخارف و خودخواهی ها فاصله بگیرد و به لحاظ ویژگی ها به انسان کامل نزدیک شده باشد .

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: سرنوشت عالم را کسانی تعیین می کنند که از پیرایه های مادی فاصله گرفته و به حقیقت انسانی نزدیک تر شده باشند .

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امام راحل دریچه ای را به روی ملت ایران و بشریت باز کرد و بار دیگر انسان را به حقیقت انسانی و الهی خود بازگرداند و ارزش و کرامت و عظمت انسانی را در دنیا زنده کرد .

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت : بسیجی در عرصه های اجتماعی تجلی همه خوبی ها و زیبایی هاست و مظهر پاکی،‌اخلاص ، مهرورزی و عشق و ارزش های الهی و انسانی است و پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) مظهر اتم و اکمل عشق و رحمت به عالمیان بودند .

رییس جمهور بسیجی را تجلی خدمتگزاری دانست و گفت :‌ تمام زندگی پیامبر و آل طاهرین خدمت بی منت به بشریت بود و بسیجی هم مظهر خدمت بی منت و عدالتخواهی است .

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: عدالت تضمین گسترش و استقرار توحید و پاکی و محبت و خدمتگزاری است و از سوی دیگر عدالت، تضمین حاکمیت الله و حاکمیت خوبی ها و آرزوهای فطری انسان است، عدالت ستون فقرات اصلی بوده و بسیجی پرچمدار عدالت و ظلم ستیزی می باشد.

رییس جمهور گفت : ملت بزرگ ایران با تمسک به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و خط نورانی ولایت، پرچمدار فرهنگ بسیجی در جهان هستند و امروز در همه اقصی نقاط کشور و در همه اجتماعات مردمی، بسیجیان عزیز حضور با انگیزه ، پرنشاط ، سازنده و تعالی آفرین داشته و پرچمدار عدالت و توحید هستند و تا زمانی که این روحیه در ملت ایران زنده باشد، پیروز هستیم .

دکتر احمدی نژاد گفت: ‌باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ و روحیه بسیجی ملت ایران، جهانگیر شود و به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد.

در ابتدای این مراسم دکتر احمدی نژاد با حضور در مزار شهید گمنام و با قرائت فاتحه بر مقام شامخ این شهید والام مقام ادای احترام کرده و سپس از بسیجیان حاضر در میدان سان دید.

فرمانده مرکز بسیج نهاد ریاست جمهوری نیز پیش از اظهارات رییس جمهور در سخنانی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های بسیج نهاد ارایه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها