کاروان شور محرم در مسابقات جهانی آیواز

کاروان ورزش ایران با 30 ورزشکار و تحت عنوان «شور محرم» طی روزهای 7 تا 12 آذرماه جاری در رقابت‌های جهانی آیواز (قطع نخاع و قطع عضو) در شارجه امارات شرکت می‌کند. رقابت‌های جهانی آیواز در شرایطی با حضور 786 ورزشکار از 46 کشور برگزار می‌شود که تیم دوومیدانی ایران با 14 ورزشکار، شنا با 6 ورزشکار، تیراندازی با 5 ورزشکار و وزنه‌برداری ایران با 10 نماینده در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۴۴۲۱۰۵

در این رابطه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان یک نشست خبری برای مسوولان این رشته‌های ورزشی ترتیب داد که طی آن ابتدا جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس انجمن تیراندازی اظهار کرد: در این رقابت‌ها 50 ورزشکار از سراسر جهان در 7 ماده در سلاح‌های بادی (تپانچه و تفنگ بادی) حضور پیدا می‌کنند و شرکت‌کنندگان فقط می‌توانند سهمیه غیرمستقیم بگیرند و ورودی پارالمپیک محسوب نمی‌شود.

وی گفت: ما از 5 تیرانداز اعزامی توقع 3 مدال داریم هر چند هدف ما از شرکت در این رقابت‌ها، ثبت رکورد است.

در ادامه محمدحسین اقبالی، رئیس انجمن شنا هم درباره آخرین وضعیت این تیم گفت: ما در روزهای اخیر روزانه 2 جلسه تمرین کرده و با آمادگی کامل در این رویداد شرکت خواهیم کرد. البته از آنجایی که قدرت‌های برتر جهانی در آیواز شرکت می‌کنند باید بگویم کار دشواری پیش‌رو داریم. همچنین محمدرضا میرشفیعی، دبیر انجمن وزنه‌برداری معلولان، هدف از حضور وزنه‌برداران معلول در رقابت‌های جهانی آیواز را کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن دانست و گفت: در این رویداد دنبال کسب سهمیه‌های جدید هستیم. یوسف یوسفی در 52 کیلوگرم سهمیه کسب کرده و برای کسب سهمیه 56 کیلوگرم تلاش می‌کند. روح‌الله رستمی در 5‌/‌67 کیلو گرم کسب سهمیه کرده و برای دستیابی به سهمیه در وزن 75 کیلوگرم به رقابت می‌پردازد.

مجید فرزین در 75 کیلوگرم کسب سهمیه کرده و برای رسیدن به سهمیه وزن 5‌/‌82 کیلوگرم به میدان می‌رود و حامد صلحی‌پور در وزن 5‌/‌82 کیلوگرم پیش از این کسب سهمیه کرده و برای سهمیه 90 کیلوگرم به روی صحنه می‌رود.

3 پیروزی آسیایی والیبال نشسته

دومین روز رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا در چین با کسب 3 پیروزی برای هر 3 نماینده ایران در این رقابت‌ها پیگیری شد.

در بخش بانوان این رقابت‌ها فولاد ماهان، سریلانکا را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و گسترش فولاد نیز با همین نتیجه از سد تیم مردان سریلانکا گذشت. در سومین دیدار هم ذوب‌آهن موفق شد با نتیجه 3 بر صفر تیم مردان عراق را پشت سر گذارد. نمایندگان کشورمان در نخستین دیدارهای خود نیز به پیروزی رسیده بودند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها