ولاسکو: ما قهرمان آسیا هستیم و می‌خواهیم خود را ثابت کنیم

بازگشت شکوهمند‌والیبال ایران به جام جهانی

صلابت و اقتدار، مشخصه‌ای است که تیم ملی والیبال به دنبال قهرمانی غرورانگیزش در جام ملت‌های آسیا، این بار و در نخستین گام از رقابت‌های جام جهانی در ژاپن به منصه ظهور گذاشت تا خولیو ولاسکو سرمربی نامدار و موفق این تیم، بار دیگر بر توانایی تاکتیکی و فنی خود مهر تایید بزند.
کد خبر: ۴۴۱۸۶۷

جام جهانی والیبال دیروز با شرکت 12 تیم برتر قاره‌های مختلف در ژاپن آغاز شد، 12 تیمی که به صورت دوره‌ای قرار است رو در روی هم قرار گیرند. در این میان میزبان رقابت‌ها که داغ شکست در پیکارهای جام ملت‌های آسیا در تهران مقابل تیم ملی ایران را به دل داشت، با استفاده از شرایط میزبانی و با هدف انتقام از تیم ایران، در نخستین دیدار مقابل شاگردان ولاسکو قرار گرفت.

ژاپنی‌ها برای نیل به هدف خود از ساعت‌ها پیش از آغاز بازی جنگ روانی علیه تیم ایران به راه انداخته بودند. دیدار در نهایت در سالن نیپون گایشی شهر ناگویا و در میان استقبال انبوه تماشاگران ژاپنی و تشویق‌های بی‌امان آنها آغاز شد.

تیم ملی ایران که حتی در جام ملت‌های آسیا مقابل تماشاگران خود گیم نخست را به تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و چین واگذار کرده بود، این بار در ژاپن هم اسیر فشار روانی تماشاگران چشم‌بادامی شد و در چنین شرایطی گیم نخست را با نتیجه 25 بر 17 واگذار کرد. این شروع گرچه برای ژاپنی‌ها بسیار امیدوارکننده بود اما ولاسکو مربی کارکشته ایران که به گواه شاگردانش یکی از شگردهای اصلی‌اش تمهیدات فوق‌العاده روان‌شناسی است، بازهم تیم را جمع و جور کرد. او که با تکیه بر همان ترکیب اصلی رقابت‌های جام ملت‌ها مقابل ژاپن صف‌آرایی کرده بود، با پوشش دادن نقاط ضعف تیم بویژه در دفاع روی تور و به میدان فرستادن مهدی بازارگرد باتجربه به جای امیر غفور جوان، گیم دوم را آغاز کرد؛ گیمی که با سرویس‌های خوب آرش کمالوند و دریافت‌های کم نقص بازارگرد و زرینی همراه شد تا این گیم با نتیجه 25 بر 20 به سود تیم ایران خاتمه یابد. در گیم سوم دو تیم دیدار نزدیک و مهیجی را به نمایش گذاشتند، جدال نفسگیری که باز هم به برتری ایران با نتیجه 25 بر 23 انجامید. گیم چهارم ضعیف‌ترین گیم ژاپنی‌ها بود و این تیم که فکرش را نمی‌کرد در میان حمایت پرشور تماشاگرانش چنین مقابل تیم پرقدرت ایران زمینگیر شود، به یکباره به لحاظ روحی در گیم چهارم کم آورد. با فرو ریختن روحیه حریف، امتیازهای پیاپی نصیب شاگردان ولاسکو شد تا در نهایت گیم چهارم 25 بر 15 به سود ایران خاتمه یافته و با 3 امتیاز شیرین به دیدار کوبا برویم.

این پیروزی ارزشمند ایران سبب شد تا سایت فدراسیون جهانی به تمجید از تیم ایران بپردازد و با عنوان(بازگشت شکوهمند به جام جهانی پس از 20 سال) خبر این دیدار را درج کند.

خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی که از ساعت30‌/‌5 امروز و در دومین دیدار، شاگردانش را به مصاف تیم کوبا می‌فرستاد ، پس از غلبه بر ژاپن چنین اظهارنظر کرد: ژاپن را می‌شناختیم و آمده بودیم که پیروز شویم، ما قهرمان آسیا هستیم و می‌خواهیم خود را ثابت کنیم و برای این کار باید حریفان را شکست دهیم.

ولاسکو افزود: کار در گیم اول برای ما بسیار دشوار بود. در زدن سرویس و دریافت اول دچار اشتباه‌های زیادی شدیم و با وجود میل زیادی که برای رسیدن به پیروزی داشتیم، نتوانستیم به تاکتیک‌هایمان عمل کنیم.

سرمربی ایتالیایی تیم ملی ادامه داد: در ست دوم دریافت‌ها بهتر شد و من به بازیکنان تاکید کردم که برای رسیدن به پیروزی باید مسائل تاکتیکی از پیش تمرین شده را کاملا در بازی اجرا کنند.

ولاسکو تصریح کرد:رمز موفقیت ما بازگشت به کارهای تمرین شده و تاکتیکی بعد از ست اول بود و بازیکنان با توانایی ذهنی و ظرفیت روانی بالا توانستند بخوبی مسائل تاکتیکی را در زمین پیاده کنند.

همچنین علیرضا نادی، کاپیتان تیم ملی که در این بازی دفاع کم نقصی را روی تور به نمایش گذاشت، گفت: می‌دانستیم که ژاپن با توجه به شکست در تهران برای پیروزی و انتقام می‌آید. ما در جام ملت‌ها قهرمان شدیم و می‌خواستیم ثابت کنیم که هنوز بهترین تیم آسیا هستیم بنابراین با تمام وجود در زمین جنگیدیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما رسیدن به رقابت‌های المپیک لندن است. سرمربی تیم بخوبی با ما کار می‌کند و نکات لازم را به ما گوشزد می‌کند.

نتایج کامل دیدارهای روز نخست:

ژاپن3ـ ایران یک/برزیل3ـ مصر صفر/لهستان 3ـ کوبا صفر/آرژانتین ۳ـ صربستان صفرآمریکا ۳ـ چین صفر/ ایتالیا یک ـ روسیه ۳

تیم ملی ایران که آخرین بار سال 1991 در این رقابت‌ها حضور یافته است، در پایان روز نخست و در جدول رده‌بندی با 3 امتیاز و 108‌/‌1 پوئن بعد از تیم‌های برزیل، آرژانتین، آمریکا و لهستان در رده پنجم قرار گرفت.

برنامه بازی‌های امروز:

آرژانتین ـ ژاپن/ برزیل ـ آمریکا/ ایران ـ کوبا/ چین ـ روسیه/صربستان ـ لهستان/ ایتالیا ـ مصر

امید توفیقی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها