فیلم‌های کودک و نوجوان در انتظار اکران

با پایان جشنواره اصفهان و در حالی که سینمای کودک و نوجوان ایران چند سالی است تنها در فضای جشنواره تنفس می‌کند، همه چشم‌ها به وعده‌های داده شده برای اکران عمومی فیلم‌های این عرصه دوخته شده است. با اختصاص یک سالن سینما در اصفهان برای نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان، این مشکل حداقل در حاشیه زاینده‌رود حل شده است که امید می‌رود در دیگر شهرهای کشور هم شاهد اکران این آثار باشیم.
کد خبر: ۴۴۱۳۶۴

در همین ارتباط، علیرضا سجادپور که به اصفهان سفر کرده است، دیروز وعده داد فضای مناسبی برای اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در نظر گرفته شود. مدیر اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی با ابراز امیدواری از این که جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان اصفهان، آغاز خوبی برای سینمای کودک باشد، تاکید کرد: من با اختصاص گروه سینمایی مجزا برای اکران فیلم‌های کودک موافق نیستم و به نظرم اکران این فیلم‌ها باید در دل فیلم‌های دیگر دیده شود. برای همین سعی خواهیم کرد پس از جشنواره و در نیمه دوم سال، فضای مناسبی را برای اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در نظر بگیریم.

میزبانی خوب اصفهانی‌ها

با پایان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بیشتر مهمانان و شرکت‌کنندگان در این رویداد سینمایی، از میزبانی اصفهانی‌ها ابراز رضایت کردند. در همین ارتباط، فردوس گوا دویار رئیس سیفژ در سخنانی گفت: جشنواره اصفهان از نظر مدیریت، کیفیت فیلم‌ها و استقبال تماشاگران بسیار خوب برگزار شد و امیدوارم این رویداد بتواند جای پای محکم‌تری در سطح جهان پیدا کند. وی از برگزارکنندگان جشنواره به خاطر این‌که تماشاگران را بارها به دنیای بچه‌ها برده است، قدردانی کرد.

احمد میرعلایی، مدیر بنیاد فارابی و دبیر جشنواره نیز با ابراز خوشحالی از فضای گرم به وجود آمده در اصفهان گفت: خوشبختانه برای برپایی این جشنواره، شهرداری اصفهان هم پای کار آمد تا برنامه‌ها بخوبی انجام شود. این رویداد توانست هم نظر تماشاگران، هم هنرمندان و هم مهمانان خارجی را جلب کند.

حاشیه‌های 2 روز پایانی جشنواره

- کتاب مروری بر 25 سال جشنواره کودک که توسط بهمن عبداللهی آماده شده است، در روز سوم جشنواره در کنار کتاب «بررسی سینمای کودک و نوجوان» نوشته‌ محمدعلی طالبی توزیع شد.

- تورهای اصفهانگردی از سوی شهرداری این شهر تدارک دیده شده بود که در 2 نوبت صبح و عصر مهمانان جشنواره را به مکان‌های دیدنی اصفهان می‌برد.

- طبقه هفتم هتل کوثر، محل اقامت مهمانان جشنواره به برپایی مراسم‌های عروسی اختصاص دارد که حضور مدعوین این عروسی‌ها در هتل و گرفتن عکس و امضا از هنرمندان، صحنه‌های جالبی را به وجود می‌آورد.

- دقایق پایانی فیلم سلام بر فرشتگان در سینمای رسانه‌ها به دلیل مشکلات فنی به نمایش درنیامد که پایان فیلم توسط فرزاد اژدری، کارگردان آن تعریف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها