بهزاد: افت شبکه برق 15 درصد کاهش و بازده نیروگاه‌ها 39 درصد افزایش یافته‌است

رشد شبکه برق در ایران؛ سومین در جهان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ایران به عنوان سومین کشور جهان به لحاظ رشد شبکه برق نام برد. به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، محمد بهزاد در دومین نشست روسای شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت نیرو افزود: ایران از لحاظ ظرفیت نصب شده شبکه برق در منطقه رتبه نخست و بین 200 کشور جهان رتبه 15 را دارد و از نظر رشد شبکه برق نیز سومین کشور جهان محسوب می‌شویم.
کد خبر: ۴۴۰۵۵۸

وی با بیان این‌که ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور هم‌اکنون 63 هزار و 571 مگاوات بوده و آمار مشترکان برق از 26 میلیون و 300هزار مشترک فراتر رفته است، تصریح کرد: افت شبکه‌های برق به 15درصد کاهش یافته و بازده نیروگاه‌های کشور به 39 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور تا پایان سال 83 برابر 37 هزار مگاوات بوده است و اکنون در مقایسه با دولت‌های پیشین، از رشد مناسبی در توسعه ظرفیت‌های تولید برق برخوردار هستیم که این موفقیت با تلاش مدیران و فعالان صنعت آب و برق کشور حاصل شده است.

بهزاد با اشاره به صادرات 7/6 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال گذشته، تاکید کرد: صادرات برق کشورمان از ابتدای امسال تاکنون حدود 27 درصد افزایش یافته که بخش عمده آن ناشی از هدفمندی یارانه‌ها و کاهش مصرف در داخل کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره اوج مصرف برق، خاطرنشان کرد: پیک مصرف برق در سال‌های گذشته 8 درصد و در سال گذشته 10 درصد رشد داشته که این رشد در سال جاری به 3 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: توقف رشد پیک مصرف برق حدود 10میلیارد دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

بهزاد اظهار کرد: در سال همت مضاعف و کار مضاعف، 10رکورد جدید در صنعت برق به دست آمد و در سال جاری نیز که سال جهاد اقتصادی نام گرفته است، تابستان بی‌بدیلی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم بی‌هیچ محدودیتی در صادرات و تامین برق صنعتی، کشاورزی و خانگی به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

بهزاد با اشاره به فرارسیدن زودهنگام فصل سرما و تامین سوخت نیروگاه‌های کشور، گفت: امسال وضع سوخت نیروگاه‌ها بهتر از سال‌های گذشته است و با وجود افزایش یک میلیارد لیتری ظرفیت مخازن، هم‌اکنون بیش از 91درصد سوخت مازوت و 85درصد سوخت گازوئیل نیروگاه‌ها تامین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها