معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا با اشاره به مصوبه الزامی شدن نصب کیسه هوا روی خودروها از ابتدای برنامه پنجم گفت: بر این اساس شماره‌گذاری خودروهای فاقد کیسه هوا از اول دی ماه سال جاری ممنوع است.
کد خبر: ۴۳۹۷۱۷

سرهنگ جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس مصوبه سال 88 کمیسیون امور زیربنایی دولت، نصب کیسه ایمنی هوا روی خودروها از ابتدای برنامه پنجم توسعه اجباری شد.

وی با اشاره به این که نصب کیسه هوا روی خودروها حداقل تا 15 درصد شمار کشته‌های تصادفات رانندگی را کاهش می‌دهد، به تبصره 2 ماده 9 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: بر این اساس وسایل نقلیه باید به تجهیزاتی که در قوانین و مقررات معین می‌شود مجهز باشند و در صورت مجهز نبودن به این تجهیزات، راهنمایی و رانندگی موظف است از شماره‌گذاری و ارائه خدمات به آنها خودداری کند.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا با اشاره به نامه سازمان ملی استاندارد گفت: در این نامه که رونوشت آن برای پلیس راهور ناجا ارسال شده، به تمامی خودروسازان ابلاغ شده است که تنها تا قبل از دی ماه مهلت دارند محصولات خود را به کیسه هوا مجهز کنند.

وی با اشاره به این که مردم نیز باید از خرید خودروهای فاقد پلاک خودداری کنند، گفت: هیچ خودروساز و نمایندگی فروشی حق ندارد خودروی بدون پلاک به مردم تحویل دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها