تا کنون 214 رشته شغلی در رده مشاغل خانگی تعریف شده است

ثبت‌نام 386 هزار متقاضی کار خانگی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت نام 386 هزار متقاضی مشاغل خانگی و صدور مجوز برای 103 هزار نفر خبر داد و گفت: تاکنون در این رابطه 214 رشته شغل شناسایی و معرفی شده است. محمدحسین فروزان‌مهر در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که مطالعات مربوط به پرونده مشاغل خانگی برگرفته از اقدامات و تجربه‌های انجام شده در 150 کشور جهان است، افزود: هم‌اکنون 20 درصد کل شاغلین در آمریکا و 87 درصد کل شاغلان بخش صنعت و 61 درصد در بخش‌های غیرصنعتی ایتالیا از طریق مشاغل خانگی امرار معاش می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۷۹۴۱

وی با اشاره به رونق مشاغل خانگی در شرق آسیا افزود: 32 درصد از تولید کشور چین نیز در قالب مشاغل خانگی است. البته چون این مشاغل تاکنون در ایران غیررسمی بوده و مدیریت نشده است، شاید بتوان در مورد آنها برخی اقدامات آماری را انجام داد.وی خاطرنشان کرد: امسال یکی از شاخص‌های تعریف شده مرکز آمار برای انجام طرح سرشماری، بررسی وضعیت مشاغل در خانه‌هاست.

این مقام مسوول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این‌که موضوع مشاغل خانگی از طریق بخش‌های مرتبط و دستگاه‌ها در حال پیگیری است، بیان کرد: قانونگذار موارد بسیاری را در تدوین قانون پیش‌بینی کرده و سعی شده است تا کار در قالب جلسات متعدد کارشناسی طراحی شود.

فروزان مهر تاکید کرد: تاکنون 214 رشته را شناسایی و معرفی کردیم که مربوط به بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدماتی، فناوری اطلاعات و غیره است و تلاش می‌شود تا رشته‌های جدید بیشتری نیز شناسایی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها