سخنگوی گروه موسوم به "لندن را اشغال کنید" با حمایت از جنبش اعتراضی "وال استریت" در نیویورک، گفت: امروز روز اتحاد همه مخالفان نظام ناعادلانه سرمایه داری در سراسر جهان است .
کد خبر: ۴۳۴۶۵۷

یکی از سخنگویان و برنامه ریزان گروه موسوم به "لندن را اشغال کنید" تاکید کرد: ما خواهان آینده ای بهتر و عادلانه برای همه مردم هستیم و هدف از برنامه های اعتراضی مان نیز رساندن این پیام به گوش دولتمردان و سرمایه داران است.
 
این سخنگو که خواست نامش ذکر نشود، گفت: ما آینده ای بدون بی عدالتی اقتصادی، مالیاتی، اجتماعی و سیاسی می خواهیم و معتقدیم که مردم عادی جامعه نباید تاوان اشتباهات بانکداران و سرمایه داران را بپردازند. به همین دلیل مخالف اقدامات ریاضتی دولت که ضرر و زیان آن فقط به مردم عادی می رسد، هستیم.

وی افزود: متاسفانه نخبگان سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی خواسته های مردم را نادیده می گیرند و به همین دلیل ما مصمم هستیم با حضور در خیابان ها این خواسته ها را فریاد بزنیم تا شاید گوش شنوایی پیدا کند.

جمعی از فعالان ضدسرمایه داری و مخالفان سیاست های اقتصادی دولت انگلیس قصد دارند بعدازظهر امروز با اشغال خیابان های مرکز مالی لندن موسوم به "سیتی" در مقابل بازار بورس پایتخت انگلیس تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند.

 فعالان مدنی انگلیس قصد دارند با الگوبرداری از تظاهرات ادامه دار در "وال استریت" نیویورک به مدت چند هفته مناطق اطراف بازار بورس لندن را به اشغال خود درآورند.

دعوت برای برگزاری این تجمع از ماه گذشته در شبکه های اجتماعی آغاز شد و طی روزهای گذشته به رسانه های مهم این کشور نیز کشیده شد.

چند گروه آن لاین موسوم به "بازار بورس لندن را اشغال کنید"، "لندن را اشغال کنید"، "انگلیس را اشغال کنید" طی هفته های اخیر فعالیت های گسترده ای را برای ترغیب مردم به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز علیه نظام سرمایه داری و سیاست های دولت ائتلافی انگلیس بویژه در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک انجام داده اند.

برخی از صفحات گشوده شده توسط این گروه ها در فیسبوک بیش از 13 هزار نفر عضو دارد.

سخنگوی گروه موسوم به "لندن را اشغال کنید" با حمایت از جنبش اعتراضی "وال استریت" در نیویورک، گفت: امروز روز اتحاد همه مخالفان نظام ناعادلانه سرمایه داری در سراسر جهان است و بر اساس اطلاعات ما در 951 شهر جهان شامل 83 کشور، تجمعات اعتراضی برگزار می شود.

وی افزود: در انگلیس علاوه بر لندن، تجمعات و حرکت های اعتراضی مشابهی در منچستر، بیرمنگهام، لیدز، بریستول، ادینبورو و گلاسکو نیز برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه های این گروه در مرکز مالی لندن، اظهارداشت: ما برای اینکه پلیس نتواند اقدامات پیشگیرانه انجام دهد، نمی توانیم جزییات برنامه های خود را اعلام کنیم ولی پس از آغاز تجمع، تشکل های شرکت کننده در باره جزییات اقدامات تصمیم گیری خواهند کرد.

وی در عین حال گفت: ما از طرفداران خود خواسته ایم که اگر مایل هستند در محل تجمع باقی بمانند حتما با خود چادر، کیسه خواب، لباس گرم، چراغ قوه و مقادیری آب و غذا به همراه بیاورند.

این سخنگو تاکید کرد: این بار نوع اعتراض ها متفاوت است، ما می خواهیم مشکلات بانکداران و سرمایه داران را در قلب مرکز مالی لندن برجسته کنیم و خواستار آینده ای بهتر برای همه اقشار جامعه شویم.

گروه ها و تشکل های مختلف از جمله "یو. کی. آن کات" از این حرکت اعتراضی حمایت کرده اند.

هفته گذشته صدها نفر از فعالان حامی اشغال مراکز مالی انگلیس به همراه دیگر اقشار مردم پل معروف " وست مینستر" در مرکز لندن را به مدت چند ساعت به اشغال خود درآوردند و به برنامه های خصوصی سازی نظام بهداشت و درمان انگلیس اعتراض کردند.

یکی از سخنگویان گروه 'بازار بورس لندن را اشغال کنید' نیز پیشتر گفته بود: ما انتظار داریم هزاران نفر از مردم در این اقدام مسالمت آمیز اعتراضی شرکت کنند و با برپا کردن چادر و تشکیلات دیگر در اطراف بازار بورس لندن، به عنوان یکی از مراکز مهم مالی جهان، برای رساندن صدای خود به گوش دولت در این مکان باقی بمانند.

وی افزود: ما بر روی روند فزاینده بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی تمرکز خواهیم کرد... متاسفانه دولت انگلیس از زمان آغاز بحران مالی در جهان همچنان بر حفظ وضع موجود تاکید کرده و اجازه داده است عاملان اصلی این بحران که همانا بانکداران و سرمایه داران بوده اند، آزادانه به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: مردم عادی جامعه و بویژه اقشار آسیب پذیر در حال حاضر هزینه سیاست های غلط بانکداران و پولداران را پرداخت می کنند و این منصفانه نیست.

این سخنگو گفت: هدف ما این است که بتوانیم صدای مردم را به گوش سرمایه داران و دولتمردان برسانیم و به همین دلیل اعتراض ما کاملا مسالمت آمیز خواهد بود و قصد نداریم در روند کار بازار بورس لندن اختلالی ایجاد کنیم.

رسانه های انگلیس طی روزهای اخیر در گزارش های خود تایید کردند که حرکت اعتراضی "اشغال وال استریت" که از ماه گذشته در نیویورک آغاز شده بتدریج در حال گسترش به این سوی اقیانوس اطلس می باشد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها