مقامات المپیک 2012 لندن قصد دارند با شبیه سازی خطرناکترین حملات سایبری به سیستم‌های رایانه ای این بازی ها خود را برای مقابله با حملات احتمالی هکرها آماده کنند.
کد خبر: ۴۳۴۰۵۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازشبکه بی بی سی، این حملات شامل حمله گسترده "انکار سرویس" یا DoS بر روی وب سایت رسمی المپیک است، همچنین قرار است ویروسی به رایانه های سایت المپیک وارد شود. با وجود تمامی این تمهیدات، مقامات المپیک لندن می گویند هیچ نوع اطلاعی از وجود خطر احتمالی ندارند.

شبکه های رایانه ای المپیک برای ثبت امتیازات و اطلاعات تکمیلی برای ارائه به عموم و رسانه ها ایجاد شده اند، اما یکی از مهمترین نگرانی های مقامات المپیک از کار افتادن سرورها یا قطع برق نیست، بلکه نگرانی اصلی مواجه شدن با  یک حمله سایبری حساب شده و برنامه ریزی شده است.

در سال 2008 طی برگزاری رقابتهای المپیک پکن، چین روزانه با 12 میلیون حمله سایبری مواجه می شد و انگلستان با توجه به تجربه تلخی که چین آن را تجربه کرده در تلاش برای مقابله با چنین حملاتی است. یکی از اصول کلیدی برای حفظ سیستم‌های رایانه ای از حملات سایبری دور نگه داشتن آن از اینترنت است تا به این شکل مسیر حمله از خارج شبکه مسدود شود.

در این پروژه، حملات سایبری شبیه سازی شده و تیمی خیالی شامل 100 نفربه سیستم‌های رایانه ای ویروس تزریق کرده و سرورها را قطع می کنند. از المپیک گذشته تا به حال شیوه و مقیاس حملات سایبری به شدت تغییر کرده است.

گروه های ناشناس حملات سایبری جدی و مخربی را به وب سایت‌های مختلف انجام داده اند و حملاتی مانند حمله ویروس استاکس نت توانست پیچیدگی روش و توانایی های هکرها را به نمایش بگذارد.

بنا براین، مقامات المپیک لندن با آگاهی از این رویدادها تصمیم جدی به پیشگیری از این حملات را گرفته اند. در ماه آوریل دیوید بلانکت وزیر کشور سابق بریتانیا هشدار داد رقابت‌های المپیک در صورتی که توانایی دفاع سایبری کشور افزایش قابل توجهی پیدا نکند، مورد هجوم حملات سایبری ویرانگری قرار خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها